mijn laatste bericht voor vertek terug naar huis.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sara noutsi - WaarBenJij.nu mijn laatste bericht voor vertek terug naar huis.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sara noutsi - WaarBenJij.nu

mijn laatste bericht voor vertek terug naar huis..

Door: noutsi

Blijf op de hoogte en volg sara

17 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

ik kwam dus aan op een erg mooi eiland...Ko Chang....Ko wie? ja die!!

jezus!! witte stranden(prachtig dat 1 van die stranden ook echt die naam heeft gekregen)....
bij het eerste stand waar we stopten kwamen we er al vlug achter dat er iets niet klopte... hebben wij weer ...tjonge tjonge... het leek verdomme BENIDORM wel. alleen maar resorts met zwembaden en het strand dus ook prive ervoor..mijn hemel...zo een ongelofelijk mooi eiland echt(die beschrijf ik zometeen wel even), en dan stop je het vol met kale lelijke resorts...ach goed twee stranden , 20 minuten verder en 20 cent lichter(wat een geld!!)zijn we op een gezellige backpackersplek aan een prachtig strand met de mooie naam Lonely Beach aangekomen.

dit eiland eiland(resorts weggedacht)....(duitsers ook)....(kakkerlakken al helemaal)...is zoo mooi, het heeft voor de helft een nationaal park om de flora en fauna te behouden. het heeft witte stranden...blauwe hemel...schattige Gekko's....een vissersdorpje...prachtige bergen...verschrikelijk mooie zonsondergang....heel veeel Ilio's (gezellig bij me s ochtends op bed)...mega mooie schelpen...cola in glazen flesjes(hmmmm)....stille stranden...kortom alle ingredienten voor een reeks rustige dagen om lekker bij te bruinen.

ik heb heerlijk een scooter gehurd...althans dat denk je...hier heb je scooters die op scooters lijken...maar het zijn gewoon motoren...125 cc. ach dat kan hier gewoon...ik heb gecrossed over de bergen ....heerlijk..oja en als je moet tanken stop je bij een houten kraampje..daar heben ze oude wiskeyflessen staan met "gasolina" erin!

affijn wij aangekomen in ons hutje... 2de rij vanaf het strand...en naturlijk moet mijn aankomst weer spectaculair verpest worden door een KINGZISE BIGGER THAN BIG FREAKY KAKKERLAK ...ongelofelijk het lijkt af en toe wel alsof die gekke dieren mij ruiken ofzo... maar het wordt nog leuker...ik zal de situatie even schetsen:

ik doe de deur van mijn prive badkamertje(meer open dan dicht qua muren)...AAAAAAAAHHRRGGGG gil ik...KAKERLAKPAPADING...TOLLY kan je even komen....oke tolly komt eraan. ondertussen heb ik dit dier al 3 keer dood gewenst...twee keer proberem te vergiftigen met mijn rexona deo...1 keer de douche over m heen gesproeid ...maar tevergeefs.... tolly dacht die jaag ik wel even omhoog over het muurtje...(met de gedachte dat deze diertjes van mensen weg!rennen! (toch?!)...maar in plaats van dat dit ding wegrent...rent hij recht op Tolly af...die dus meteen ook staat te springen(ik sta ondertussen op erg veilige afstand te gillen waar dit ding heen gaat)...hij rent door zijn benen richting bed(ik denk meteen...dat is niet goed: alarm alarm!!!!
die vieze K spring tussen de kieren van mijn bed!! en ik kan je vertellen...ik heb meteen een andere kamer gevraagd...want je denk toch niet dat ik naast een kakkerlak in bed kruip?!

het allermooiste van dit verhaaltje komt nog:

ik haal het hangslot van mijn nieuwe frisse kamer af...ik loop richting badkamer(want ik ben altijd van de grondige inspectie), ik doe voorzichtig mijn hand tegen de deur....ik duw een beetje...hij klemt(kut man!! want als ik harder moet duwen gaan kakkerlakken aan de andere kant misschien meteen rennen...)....ik duw harder...en wat zie ik (mijn lichaam in opperste staat van paraatheid...zweet op mijn handen...tranen nog in mijn ogen van de eerdere ervaring).....Miauwwwwww ligt er een rooie kat te rollebollen in mijn backamer...jeeetje wat heb ik dit dier vervloekt...ik plaste echt bijna in mijn broek zeg!!
dat was mijn eerste uur op Ko Chang...smile!!

we hebben op Ko chang heerlijk gerelaxed...op de mooie stranden ...we heben rond gereden...s avonds heerlijk gebbqed.

13 maart was tolly jarig...dit is echt een verhaal apart, maar daar heb ik echt geen tijd voor want ik typ veel te lang steeds....ik wil nog 1 hoogte punt met jullie delen voordat ik weer bangkok onveilig ga maken....

ik heb helemaal alleen op Shurry gereden, zonder zitje...met de begeleider een stuk achter ons.
wat is shurry?!wie is shurry?! hoeveel shurry's passen er in een melkfles...vraag je je nu af? hahah

Ik heb Olifant gereden...en met haar gezommen in de beek...dit is zo een mooie ervaring...echt een huil momentje...prachtig dat je op een hele andere manier in contact kan komen met zo een mooi en lief beest!! dat was zeker een activiteit die in mijn top 3 staat van de vakantie....

mensen, ik zie jullie wel weer in Nederland...tussen deze en mijn volgende vakantie door...hihihihi

(nog mensen geintereseerd in 4 weken Vietnam jan/feb 2010?) smileeeeeeeeeeee

xxxxx


  • 17 Maart 2009 - 16:08

    Saar:

    yeaaaaaaaaaaah, je bent er weer bijna.....yeah!!
    Heb je gemist saarie!! geniet nog ff van je laatste momentjes daar!!!

  • 18 Maart 2009 - 23:02

    Anne:

    sara!!
    wat een coole verhalen, fijne terugreis.
    Ik ga wel mee naar vietnam;)
    tot snel
    xxx

  • 19 Maart 2009 - 16:12

    Marja:

    Ohh Shurry, wat fijn voor je en ook nog samen zwemmen! dat nemen ze je niet meer af!geef Tol een dikke zoen voor zijn verjaardag!!goede reis terug en tot spoedig xxxx
    marja

  • 20 Maart 2009 - 07:00

    Tol:

    he swara,

    leuk hoor die verhalen. Ik wist niet dat je zo bang was voor kakkerlakken ...:-), slangen en Gekko's.

    Heb ik niets van gemerkt!!!!!...

    Heb je goed geslapen vannacht?

    gr Tol

  • 20 Maart 2009 - 08:49

    Sara Noutsi:

    ik heb raar geslapen! bah...stom..en jij?!

  • 20 Maart 2009 - 13:39

    Patricia:

    He Saar,wereldreizigster!

    Ik heb net al je verhalen gelezen, leuk man, maarrrr.... je bent wel een bangerik hoor, al dfie verhalen over spinnen!! (hahaha) Snap je nu dat ik na een heel jaar reizen nooit meer "normaal" ben geworden?? Succes met acclimatiseren, het zal even slikken zijn!!

    Liefs Pat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sara

...

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 93652

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Machu Pichu and more mindblowing moments

06 Februari 2014 - 08 Maart 2014

My Moments in Myanmar!!

22 Februari 2013 - 23 Maart 2013

Magische klein azie: sri lanka

26 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Magica Indonesia!

24 Februari 2011 - 07 April 2011

Magisch Vietnam 2011

18 Februari 2010 - 20 Maart 2010

Magische terugkomst in Azie

18 Februari 2009 - 18 Maart 2009

Magische ontmoeting met azie

Landen bezocht: