de schelpen roepen het hardst... - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van sara noutsi - WaarBenJij.nu de schelpen roepen het hardst... - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van sara noutsi - WaarBenJij.nu

de schelpen roepen het hardst...

Door: Noutsi

Blijf op de hoogte en volg sara

11 Maart 2010 | Thailand, Chumphon

haaaidie hooooidie!!

missed me?!

Krabi was heerlijk (goede plek overigens om te verbranden en dus kan ik ook niet achter blijven!)... I got Burned like hell.. maar dat mag de pret niet drukken... ik zit nu in Chumphon...waar zeg ik?! ja zoek dat maar op op de kaart, heb ik ook moeten doen.. vraag me niet wat ik hier doe want ook ik weet dat niet...wel weet ik nadat ik dacht dat ik hier een heerlijk strand zou treffen ..ik terecht kwam bij het lelijkste strand van de hele wereld... zo lelijk dat ik er eigenlijk een foto van had moeten maken. maargoed morgen heel vroeg pak ik de boot naar ko tao...(het schildpaddeneiland...klinkt leuk)...en ik denk dat ik daar ga duiken...dat schijnt daar het allermooist van de hele wereld te zijn... zie je me al met mn zuurstof tank en de paniek in de ogen als ik de boot af moet springen...ach ik denk er nog ff over na!!...maar ik wil jullie meenemen naar een verhaal waarvan ik overtuigd ben dat dit ook klopt! de schelpen op het strand! mijn vriendjes... oke..

picture this: wit zand... briesje...37 graden..de zee over je voeten terwijl je heerlijk onder het genot van een watertje over het strand loopt...(soms dikke toeristen die langs waggelen...of een thai die het even niet meer weet en maar armbandjes probeert te verkopen)... ( daar verdient hij trouwens 10.000 BHT mee per maand...maar only good month...dat is voor de dommies onder ons omgerekend zo een 225 gulden.........iedereen denkt nu wie er nou een dommie...dat deed ik expres het is natuurlijk euro!)...en dan gaat het kriebelen...nee niet de zon...want ik was al een kreeft van de dag ervoor...ik zie langs de hele kust schelpen liggen... dus wat doet een sara die niet kan stil zitten? juist die gaat schelpen zoeken (daar kun je onder begeleiding van mij wel drie uur zoet mee zijn...vraag maar aan cil en tol)...ik maak me klaar voor de jacht...weinig spullen in mijn tas... want ik moet ruimte maken voor de schelpen...zonneBRAND(zou je denken als je mij ziet)..sigaretten...want hier blijf ik een verslaafde...water..fototoestel(je weet maar nooit...ik zal jullie straks vertellen wat ik vond en door ben omgevallen in het water...enne...ehhh.. mijn iphone want ik moet bereikbaar zijn..hihi!dies leuk! sara met dr iphone op t strand!..maargoed hebben jullie het allemaal ingedacht?anders moet je het eerste stuk nog ff een keer lezen...maar ik ga verder...

ik ben een perfectionist en dus bedenk ik me hoe ik alle schelpen kan screenen op het strand. maar das erg lastig want ze liggen in twee lagen parallel(hoe schrijf je dit woord?)aan elkaar..oke ik doe het zo...op de heen weg boven en op de terug weg de onderlaag(lekker bij het water)...

je zou toch denken dat dit geen probleem moet zijn, dat schelpen zoeken, maar mij lukt het om er een soort missie van te maken! je zou me eens moeten zien als ik het magazijn schoonmaak...helemaal geschrobt in een logische(?) volgorde hahha...

oke we we're at the beach( wij zijn op het strand...ff vertaalt voor melody!)..ik loop vanaf links naar rechts.. en begin mijn zoektocht...en zoals elke verslaafde roker heb ik mijn volgende rustpunt al bepaald op het strand...daar onder de bomen..) ik zie een heleboel gebroken schelpen.. schelpen die eigenlijk net een hoekje missen of dof zijn geworden(wist je trouwens dat schelpen vaak mooier zijn in het water, want als je laat opdrogen is vaak de mooie glans er vanaf..ff een weetje)ik zie ook echt hele bizarre schelpen..plat en rond en een hele mooie bloem in het midden (daat zet ik mijn zinnen op want die zijn het allermooist)het zijn fossielen( of raadpleeg Wikipedia voor meer info)..ik loop door en vind grote schelpen kleine schelpen...schelpen op schelpen (ohhhh haha)...
en dan bedenk ik me ineens wat ik aan het doen ben.., het is gewoon een vlees keurig zoals wij die gewend zijn in de kroeg...de mooiste en leukste kiezen we ertussen uit en de rest kieperen we terug aan de bar ...OFZO!... ik begin gewoon spontaan te lachen dat ik dit aan het bedenken ben.. en mijn rijke fantasie wil ik graag met jullie verder delen.

ik hoor ( droom gewoon ff mee jah! sara is niet gek)..allerlei stemmetjes..saaaarraaaaa...SARA!!...S..a...RR..aaaaaaaa......SAAr..sAARtJEE...SA!..saaaaaaaaaaaaaaaaaaaar hierrrr!! en alle schelpen gaan hun best doen om gekozen te worden, en ik de perfectioniste op het strand...laat ze hard roepen en pak alleen de allermooiste er tussen uit!ik gooi sommigen weer terug en hoor steeds AU! aU!...AAAUUUWWW....AAI trut!...of vanne: ik kan mooier worden ik beloof het ...neeeem me MEEEEEEE!! ik vermaak me prima en mijn fantasie slaat op hol!... degene die ik laat vallen zijn niet aardig meer tegen me, maar degene die ik mijn tas stop bedanken me...en als ik er een paar gezellig bij elkaar heb in de tas...maken ze gezellig een praatje met elkaar en vertellen elkaar dat Sara echt lief is, en wat fijn dat ze mee mogen naar nederland...ze weten alleen nog niet dat ze door een tweede keuring moeten... want ik kan toch niet alle schelpjes mee nemen!! wat zullen ze verdrietig zijn!maarja als je een sollicitatie gesprek hebt dan gebeurd dat ook vaak in twee delen.

ik loop door en zie een kokosnoot...fotooo..waarom vraag je je af...nou als achtergrond in mijn fotoboek die ik thuis zal maken via hema.nl..we gaan verder...ff een slok water... en daar is mijn rustpunt! zitten, roken, genieten en vast een deel van mij buit bekijken, maar dan zie ik meerdere schelpen zoekers, maar ze zijn nniet zo goed las ik, ze bukken bijna niet en als je schelpen zoekt, moet je ervoor zorgen dat je gebogen loopt ...dus ze pakken lang niet alles, dat weet ik zeker!...ik geniet van een bounty eiland, zaols sommigen van jullie alleen maar kennen van tv of internet!...wat is het mooi...en wat is fijn!ik ga weer verder en dan valt mijn oog op een hele bizarre krabben poot( die spaar ik ook...heb er al eentje uit schotland en van vorig jaar hier!...maar deze is wit met allemaal fel rode puntjes eraan...freaky..hoe krijg ik die mee? dus prop ik m in mijn sigaretten box. ik pak er weer een paar op en sommigen leg ik weer terug, gooien doe ik niet meer want dat doet ze erg pijn! ( whahahhahahaha i like myself sooo much)... ik heb zoveel schelpen dat ik nu zelfs mijn hand vol heb... badat ik de boven laag heb gehad, draai ik me om en keer op de terug weg lekker door het water...ik heb al vier van die mooie bloem schelp dingen en mijn geluk kan niet op... en dan om ff terug te komen op waardoor ik achterover kukelde in het water:

ik loop en zie iets liggen waarvan ik in de eerste instantie denk dat het sliert is van een bikini... je voelt m al komen he! ik loop ernaar toe en en sta (oog in oog) met een zwarte sliert met fel fel fel gele strepen... wat is toch? krijg nou het heen en weer... het is een slang ( en van wat ik over slangen weet is dat de kleine slangen met kleuren op deze wereld het giftigst zijn!!) ik dnek meteen... weg wezen...ofnee ik denk foto en dan weg wezen!!...en dan beweegt het..ik pak mijn camera (vorig jaar viel er eentje uit n palmboom met een gekko in zn bek...cil en ik ...of nee cil dook weg en riep sara kom hier!! terwijl ik erheen liep en foto's maakte 9zie foto boven in mijn banner ervan)maar nu ben ik op mijn hoede en houdt de slang goed in de gaten terwijl ik mijn camera( die zulke mooie fotos maakt!) probeer te pakken...maar dan...komt de zee onze kant op en de slang word mijn richting in gesleurd...ik schrik , ik loop naar achteren maar door mijn sarong( zie wikipedia!) en het water val ik en (jammer dat je er niet bij was om dit te aanschouwen) ik probeer weg te krabbelen en ben voor heel even de slang kwijt( zie dit voor je, sara in 10 mm water, met een slangetje en volledig de weg kwijt)...( waar is tomtom als je m nodig hebt he?)...maar dan zie ik m weer ongeveer een meter van me vandaan en ik zorg dat ik binnne een seconde weer drie meter weg ben van m... hij begint om zich heen te bijten naar niets...en ik denk 1 fotoo. en dan weg!!...dus zo gezegd zo gedaan.. ik heb t wel even gezegd tegen mensen die daar in de buurt lagen.. en natuurlijk waren er ineens allemaal mensen met toestellen!...arm beest! haha...

nadat ik dit meemaak ga ik maar van het strand af en kies ik ervoor om mijn schelpen mooi neer te leggen en ze te bewonderen...

wat mij betreft : schelpen hebben ook gevoel... dus let erop dat ze goed behandeld!!

bye bye

  • 11 Maart 2010 - 10:35

    Zweedse Schone:

    heb je "magic mushrooms" op of zo?:) schelpen die spreken hahaha! ga nu lekker relaxen op Koh Tao en geniet van je laatste dagen...hopelijk zonder slangen...en sprekende schelpen!

  • 11 Maart 2010 - 19:17

    Worteltje:

    vertel net aan mijn vriendje dat de schelpen SARAAAAH roepen. zegt ie:
    kunnen die praten? HAHA
    je bent niet de enige domoor op deze planeet.Gelukkig weten ik en de zweedse schone dat ze niet kunnen praten.duhhhhh
    waarschijnlijk een zonnesteek Cil hi hi
    geniet maar lekker schat kus W

  • 13 Maart 2010 - 09:52

    Miss Apple:

    WOW......dat zijn echt geweldige schelpen! Neem je er een paar mee?!

    kuss

  • 13 Maart 2010 - 11:58

    Angelique:

    Echt waar dat jij gek was wist ik al maar na het gelezen te hebben heb ik bewijs...PRATENDE SCHELPEN knettergek..
    hahahahah

  • 13 Maart 2010 - 16:09

    Pink LADY:

    wel de roze meenemen he!?

  • 13 Maart 2010 - 16:09

    Pink LADY:

    wel de roze meenemen he!?

  • 13 Maart 2010 - 22:11

    Liefste Kleine Anja:

    heeeeee saaartje

    zo ik heb ze allemaal in een ruk gelezen jaha ........je bent nog steeds leuk zo hoe je schrijft zo lache en ik zie de meeste dingen als een filmpje voor me hahaihihihi..........
    echt ik .... zowat in me broek
    maar goed ik wacht gewoon weer op de volgende wel leuk dat je eerder terug komt kunne we eerder uit eten hahahih
    doe voorzichtig skat laat je nog ff lekkur gaan voor je weer in die ellende stapt
    enhe ik wil ook kadootje als het maar rose is o.k
    dikke dikke kus

    anja jaja de anja

  • 13 Maart 2010 - 22:16

    Die Kleine Ja Anja:

    ooohh ja .......................................

    ik mis je boeboehoehoe(huilen)
    elke x als ik op het werk kom denk ik dat je gewoon door de deur komt ............................................
    nee hoor weer niet.... niet vandaag....... niet morge nooit niet meer..............................................ik mis je (jij me ook een beetje)
    luts off love
    en ben zo benieuwd naar de foto's

    het is gewoon te rustig bah
    kussie

  • 14 Maart 2010 - 10:55

    Marja:

    net terug uit la palma. niet heengaan als je hoogtevrees hebt. er zijn wel meer dan 20 vulkanen, hoog en steil, diepe steile barranca's en kraters, heel mooi, maar durfde er niet te lopen, met de auto ertegenop was al heel pittig!hellingproef, hellingproef. imposant landschap al die enorme steenmassa's in prachtige kleuren.heb veel gezien, had een giga apt. aan zee met view op zee en haven.
    reis nooit met iberia.
    na vele uren wachten zonder info alleen mondjesmaat in het spaans bleek vlucht gecanceled, daar moest jezelf maar achterkomen. twee oude vrouwen hadden twee enorme rijen voor zich van de inzittenden, ze deden 25 min.over een klant.er waren geen hotels .heb gelukkig op het laatste moment een kaartje kunnen kopen bij transavia op een vlucht die al klaar stond.
    heerlijk! dat je even bijkomt aan het strand.en.. je bent al snel terug! kan niet wachten je weer te zien. blijf maar lekker rondschelpen.dikke kus mar

  • 14 Maart 2010 - 18:45

    Moontje:

    hey saar ik vind het echt super vet van je dat je dit allemaal doet
    erg leuk zo die verhalen van je te lezen doe nog voorzichtig en geniet er lekker van liefs moontje

  • 15 Maart 2010 - 17:47

    Wil:

    Geniet maar lekker van de laatste dagen he.
    Straks ban je weer lekker thuis met Illiootje.

  • 16 Maart 2010 - 08:09

    Schoonzus:

    wat kun jij lullen over schelpen zeg! heb je een zonnesteek ofzo?? kom maar weer gauw terug naar huis, dan zal ik wat koude lappen op je hoofd leggen! veel plezier nog! en groeten aan die ene schelp. kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sara

...

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 871
Totaal aantal bezoekers 93696

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Machu Pichu and more mindblowing moments

06 Februari 2014 - 08 Maart 2014

My Moments in Myanmar!!

22 Februari 2013 - 23 Maart 2013

Magische klein azie: sri lanka

26 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Magica Indonesia!

24 Februari 2011 - 07 April 2011

Magisch Vietnam 2011

18 Februari 2010 - 20 Maart 2010

Magische terugkomst in Azie

18 Februari 2009 - 18 Maart 2009

Magische ontmoeting met azie

Landen bezocht: