Super mooi Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sara noutsi - WaarBenJij.nu Super mooi Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sara noutsi - WaarBenJij.nu

Super mooi Sapa

Door: sara nousi

Blijf op de hoogte en volg sara

03 Maart 2011 | Vietnam, Hanoi

een hele goede middag to ya all!! sooo... Sapa it is right now....

heb je weleens het gevoel dat je ergens bent en je overrompelt bent dooralles wat je ziet, ruikt en hoort? en dat je het gevoel hebt dat je hier alles voor wilt achter laten in je koude kut kikkerlandje? en beter nog dat je niet kunt beschrijven wat je meemaakt en doormaakt en ziet?

ik kan je vertellen dat ik nog niet eerder zoeits moois heb gezien als Sapa...(neem even de moeite om naar google te gaan en op afbeeldingen Sapa in te tikken).

nadat ik Suzan heb ontmoet in het hotel in Hanoi...

nee wacht ik zal je even vertellen wie Suzan is, of eigenlijk hoe ze is...hihi (suus ik weet dat je dit gaat lezen sooo sorry girl)...
....

ik zit dus buiten op de rand bij het hotel verdiept in mijn boek, met een heerlijk sigaretje (die kosten hier maar 30.000 dong= 1 euro...)...lalala... lekker verzonken in mijn boek Alleen in Mekka( thanks nog daarvoor marian ;) )...en daar stopt een busje en ik hoor ineens Heeeej SaaaRaa... een blonde meid stapt uit en komt met open armen op me afgelopen... en we zijn herenigd...hahah...
na deze eerste ontmoeting zijn we wat gaan drinken in Hanoi... en al vlug kom ik erachter dat ze eiegnlijk erg veel op Willuy lijkt...erg grappig... hezelfde gedrag...en dus ben ik ook een beetje met will;y op pad... Suus heeft allerlei tiks.. ( een tiktak in dr mond als gaat roken... een orange tiktak om precies te zijn...daarnaast heeft ze ook nog een hele medicijnkast mee genommen.. een aardappelschilmesje om fruit mee te snijden...en eigenlijk teveel om te noemen, maar ook dat heeft ze..U name it...she has it...hihi... dusss erg funny..

oke terug naar wat ik heb meegemaakt...nadat suus was aangekomen in hanoi, hebben we s avonds de nachttrein naar Sapa genomen... wat een kickass trein was dat... schoon, 4 bedden in 1 cabine en gezellige mensen om ons heen.. we hebben daar twee engelsen ontmoet... een stelletje.. die jongen leek veel op een ex van mij, dat was erg grappig om te zien.
we hebben lekker gekletst... en ik dacht nog bij mezelf... hoe zou het met die ex gaan?)..
toen het tijd was om te gaan slapen ben ik lekker in mijn treinbedje gaan liggen en wilde eigenlijk niet in slaap vallen omdat ik het geluid van de trein en het heen en en weer schudden van de trein erg leuk vond...shakie shakie... van links naar rechts en weer terug... ik kijk naar het donkere plafond en denk bij mezelf..this is gonne be a very nice holiday...

na de leuke trein evaring komen we aan op het station en terwijl ik nog heerlijk lag te slapen in mijn bedje staat er vietnamees keihard op de deur te bonken en te schreeuwen dat we eruit moeten..of tenminste daar leek het op... ik kan je vertellen dat ik binnen 10 seconden naast mn bed stond en na 15 sec uit de trein was.. en dit is het begin van niet douchen voor n paar dagen.. en aangezien ik alleen maar een extra onderbroek bij me heb en een tshirt, zal ik ook nog lekker gaan stinken ... maargoed als ik mezelf ruik (nu na drie nachten en dagen trekken)...ruik ik eigenlijk best lekker..nadat ik nog viezer ben geworden na een bezoek aan het plaatselijke toilet...worden in een busje gepropt om onze weg te vervolgen naar het superr prachtige Sapa..( nog niet helemaal wakker en een tikje verkouden)..

achter me zitten twee hollanders.. een vrouw en man ..( je hebt weleens van die mensen die meteen in je irritatie zone zitten...je voelt m al aankomen...nu heb ik dat niet vaak maar af en toe...)..dat mens...die vrouw begint meteen betweterig te doen als ik het heb over dat je kinderen geen dingetjes moet geven op strat omdat je da alleen mnaar in stand houd dat de kinderen bedelen.. nou je ff kort vertelt.. maar die vrouw begint meteen over allerei theorieen en zo... en ik zat daar echtvan...stomme toerist die je er bent... met je bla bla bla... dus ik heb me maar braaf weer omgedraait...en dacht meteen je zal wel een georganisserde reis hebben geboekt met je tuttige jasje...

we komen aan in Sapa.. Wat een leuke stad..overal local mensen van de villages... en natuuurlijk op de markt in stukken gsneden honden en meer van dit soort leuke foto waardig materiaal. vervolgens gaan we met de groep (bestaande uit 6 nederlandse meiden)...beginnen aan de eerste trekking.. naar de Sawa's door de bergen met de prachtige mist die ertussen nog hangt van de ochtend... en de mensen van de villages lopen met ions mee...en natuurlijk ben ik niet stom als ik ze manden zie dragen en weet meteen dat ze alleen maar willen verkopen...(uuuuuu buyyy from mie??)..dat kotm laterrr... maargoed ik heb natuurlijk lol met ze en al vlug loop ik met ze te zingen: hee hooo hee hooo... enne aktijd is kortjakje ziek...) af en toe ff gek springen en zo n klein vrouwtje typische nederlandse woorden laten zeggen, en ik vermoed dat ze hebben gedacht dat ik niet goed wijs was..maar heee ff serieus... je moet je dag toch zelf leuk maken ofnie dan?...een vrouwtje schrok heel erg toen ik vroeg of ik t besje mocht eten dat aan een struik hing en ze zei dat ik eraan kon overlijden... guess what I did?..ik nam t besje en deed net of ik m opat... noooooo riep ze..hahahah I am a bad Girl;!! hihi... en natuurlijk moet ik erna net doen of ik dood ging... dus daar lag ik in de berm... met twee van die hoofjde boven me...whaaaa... maybe i am gonna be an actrice!!

we lopen door de prachtige sawa's en berg op, berg af...leek erg veel op t hiken in de Gibbon Experience in Laos...mijn god ik dacht dat ik dood ging...nouja bijna dus eerder die dag whieeeh.
ik heb zelden zoiets moois gezien als Sapa... en zal waarschijnllijk niet vaak nog zoeits moois in azie tegenkomen (tijd voor een ander werelddeel?)..nadat we dus een pokke end gelopen hebben en mijnb broek ongeveer tot mijn kruis bruin is geworden van de modder is het tijd om te luchen... en wat gebeurde er toen... al die live vrouwtjes zetten de mand van hun rug en al het koopwaar komt eruit... Buuuyy Frommm Mieee??... en natuurlijk zag ik het al aankomen...en dus zei ik eerst NO!...en toen nog 1 keer No!... geen respons en weer de vraag.. BUY FROM MIEEE? vervolgens ben ze gaan lastig vallen met hun eigen vraag... en ik nam mijn onderbroek uit mn tas en en zei BUUUYY FROOMMMMM MIE? en ik ben net zoalng doorgegaan tot ze me jhelemaal zat waren ... geweldig!! de andere toeristen werden gruwelijk lastig gevallen door de nog al agrresieve manier van verkopen ik heb boven op de berg heerlijk mijn sigaretje gerookt!... I am good!!

na de eerste dag hiken komen we aan bij de Homestay! wat geweldig, uin een klein bergdorpje bij de locals en daar hebben we een heerlijke tijd gehad! ... ondertussen was ik heerijk vervuilt en had ik t idee dat ik beter mijn onderbroek kon wegooien dan dat ik m in hanoi moest gaan alten wassen... ik zie me al staan in hanoi..can u wash my underwear... en zo een vrouwtje dan van...ehhh waar moet ik beginnen?? hihi... die aond hebben we heel gezellig met zn allen gegeten en ons klaar gemaakty voor de nacht!...

oeps mijn trein gaat zo vertrekken dus ik tik morgen wel ff verder.. nu gezellig met Olaf en suus naar de trien!!

groetjes uit het mooie Sapa van die mooi Sara... bye bye for now en keep in mind... Sara loves u guys!


  • 04 Maart 2011 - 08:03

    Tol:

    Hoi saar,
    Sapa ziet er fantastich uit op de fotos. Geniet lekker daar!

    Weerupdate,koud brrrrrrrrrrr

  • 04 Maart 2011 - 09:47

    Zeur Aai Ja:

    heerlijk jou verhalen te lezen.
    De komende weken blijven mijn (zielige Intiem en bouquet reeks in de kast liggen) doeg doeg Tsaar

  • 04 Maart 2011 - 13:14

    Zweedse Schoonzus:

    Zie je mailbox voor een update :)

  • 04 Maart 2011 - 18:59

    Gabriëlla:

    Ha! Bij ieder verslagje een berichtje ;). Ik heb echt gegoogeled om Sapa te zien (kwam eerst een blauw flesje water tegen, oeps typfout!) maar echt WAUW! En - het is je zelfs gelukt me te laten lachen! Heb je serieus daar rondgerend met je onderbroek: buy from miieeej?! Hoezo typisch sara? Je eerste berichtjes zijn in ieder geval veel positiever dan vorig jaar :). Leuk! Geniet ervan!
    X.

  • 04 Maart 2011 - 23:24

    Saar:

    Haha! Jah dat heb ik gedaan. Ze mogen blij zijn dat ik ze niet in de afgronden heb gegooid hihi

  • 07 Maart 2011 - 08:42

    Wil:

    Ha die oorlam,
    zo te lezen heb je t ontzettend naar je zin. Ook met je reisgenote hi hi .
    Over welke fotos heeft tolly het?
    staan ze op deze site?
    groetjes ,luv u . WIL
    geniet zo veel je kan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sara

...

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 93644

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Machu Pichu and more mindblowing moments

06 Februari 2014 - 08 Maart 2014

My Moments in Myanmar!!

22 Februari 2013 - 23 Maart 2013

Magische klein azie: sri lanka

26 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Magica Indonesia!

24 Februari 2011 - 07 April 2011

Magisch Vietnam 2011

18 Februari 2010 - 20 Maart 2010

Magische terugkomst in Azie

18 Februari 2009 - 18 Maart 2009

Magische ontmoeting met azie

Landen bezocht: