gezelligheid met Sara in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sara noutsi - WaarBenJij.nu gezelligheid met Sara in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sara noutsi - WaarBenJij.nu

gezelligheid met Sara in Hanoi

Door: miss Noutsi vietnam 2011

Blijf op de hoogte en volg sara

04 Maart 2011 | Vietnam, Hanoi

hee hallo long time no seee...

ja ja alweer even een verslag van mij... ik heb teveel meegemaakt om pas na halong bay een update te geven...(voor jullie en voor mezelf om het even van me af te schrijven..)..

er gebeurt zoveel hier, om me heen, met mij, en met anderen...dat ik toch weer genoeg stof heb om naar huis te schrijven.. whaaa.. beter veel bericht dan geen bericht, anders denken mijn lieve broers.. en zus..en schoonzussen en bestie dat ik in een greppel lig met een lege portomonee...

we zijn op de nachttrein gestapt weer terug naar hanoi.. in de trein zaten we gezellig met twee canadezen van een jaar of 50... THAT'S AWSOME... drie keer per minuut...sooo jaa het waren zeker canadezen...we zaten gezellig met ze te chatten, en de vrouw begon over dat ze haar huis voor couchsurfing had op gegeven op het internet en aangezien ze de bij de rocky Mountains woont heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om haar te vragen of ik er mocht chrashen als ik in de buurt was... en waarop ze lief zegt... ofcourse and u can use mij truck also and we can take u for skieeing... sooo door mijn hoofd gaat het volgende...COOL..AWSOME...WEIRD...ARE THEY GONNE KILL ME?...NOO...OR...EHMM... AM I GONNA BE THEIR SLAVE AND NEVER GO HOMMEE?? oke oke...lekker overdreven ... ik denk er nog wel ff over na hahah..
..dan begint mijn missie van de dag (afgelopen dagen totaal 35 km gelopen..maaar dat was pas een echte uitdaging..).. ik pak mijn toiletpapier en stap vol goede moed naar het toilet.. nou daar komt ie..ik open de deur! ik stap naar binnen! ik ruik! ik ..ik..ik.. ga me toch over mn nek... mijn hemel( tol en cil : weten jullie nog die lucht onder een van de boomhutten van de plas en poepstank bij n zipline?tijdens d Gibbon?)..ik vermoed dat deze toiletdame met een longonstekening in het ziekenhuis ligt en ze geen vervanging hebben kunnen regelen!..ik ben dus maar naar binnen gegaan met de gedachte.. ik ben toch al vies. precies (nouja natuurlijk om en nabij..) 3 sec later ben ik met mijn adem ingehouden naar buiten gevlucht en lekker in mijn bedje gaan liggen.

schommel de schommel... miste alleen nog de lullaby...
de volgende ochtend word ik wakker omdat ergens in de trein de muziek hard word aangezet: het is de wake up call..en zachtjes word er op de deur geklopt voor koffie en thee.
ik vermoed (whaaahaaa) dat ik op de heen weg door dit alles ben heengeslapen en dat daardoor de man maar is gaan bonken en schreeuwen uiteindelijk!... gelijk heeft ie

terug in Hanoi! REGEN!NAT! we hadden afgsproken om Olaf bij het Kiem Lake te ontmoeten om de ochtend Tai Chi(ochtend oefeningen) van de vietnamezen te zien. dus wij onder een regending naar het meer en daar geen ochtend gym gezien maar wel gezellig met Olaf koffie gedronken. (deze duitse jonge man heeft geen stop op zn spraak en is verder erg interresant om zijn reizen en de reden dat hij gevangenis bewaarder is...(trekt mij natuurlijk altijd)..deze dag zijn we met zn drieen de tour en bus gaan boeken voor de volgende dagen ( ff kort: Halong bay op een boot, twee dagen en 1 nacht..en de bus naar Hong Doi.)soo..halong Bay met zn drieen ...het word steeds gezelliger!

oja voor de mensen die denken dat ik ga zinken daar vanwege de boot die het begaf en mensen bij omkwamen... de politie is er elke dag nu aanwezig om ieder boot grondig te controleren voordat deze mag uitvaren... als er nog 1 zinkt dan komen er natuurlijk geen toeristen meer... en dat kunnen ze zich niet veroorloven!

we zijn verder deze gezellig Hanoi verder gaan verkennen.. en komen uiteindelijk om naar o.a de vrouwengevangenis te gaan( nu is het open voor toeristen en is de gevangenis niet meer in gebruik, maar een soort van museum)..wat je hier tegenkomt is eigenlijk helemaal niet zo leuk: martelwerktuigen, een valbijl voor onthoofding ( deze was me iets teveel van het goede en word je even erg naar van binnen).. en ga zo maar door.
na deze ondrneming zijn suus en ik naar het Water Pupper Theater gegaan! ff wat gezelligs...

je lacht je helemaal rot en ik ga je vertellen waarom:

tik waterpuppettheater in op google en je vind informatie dat je doet hunkeren naar de echte show in Hanoi. je leest overal dat dit geweldig is! dan kom je in Hanoi is het de eerste week gewoon volgeboekt. je bestelt de beste plaatsen..natuurlijk je wilt niks missen.. vol spanning wacht ik af tot de dag aanbreekt dat ook ik dit theater in het water met poppen mag aanschouwen.je staat voor de ingang..en de deuren gaan open! WAUW! het is zover, en ik word een beetje stil.. ik neem plaats en heb mijn camera als een echte fotograaf helemaal gereed (incl. ingelezen hoe ik de belichting doe en zwart wit ga instellen.. ik neem de mooiste foto's neem ik me voor)..HET BEGINT...SSSTTT!!

vervolgens komen er allerlei gevoelens naar boven... en ik kan je vertellen dat ik maar 1 gedachte kon opbrengen na het zien van het eerste stukje: wat een stom en achterlijk rot gebeuren is dit! whaaa.. nee het was wel grappig maar ik had zulke hoge verwachtingen dat ik gewoon in de lach schoot!!...

affijn... hihi.. Olaf nam ons mee naar de beste vietnameze eettent (of eigenlijk vieze schuur voor nederlandse begrippen) om daar overheerlijk te eten...nee echt..niemand sprak en we hebben ons buikje volgegeten(en ohjaa ik kan nu eindelijk na een week met stokjes eten, dus ik zal binnen kort even oefenen om brood met stokjes te eten voor als ik weer aan het werk moet ;) )...

ik heb me zojuist afgeschrobt onder de douche.. maar mn voeten zijn nog steeds zwart.. but i don't care ofcourse..

zometeen maar mn tas weer inpakken want next destination is Halong Bay

BTW: Willy, mn lieve zus: alvast van harte met je verjaardag! Tol en Cil.. wat een lelijke kinderwagen!! whaaaa...
Saar: ik mis je man!
Ilio: hou je mn bedje warm?ik ben vlug terug en dan krijg je weer een kusje op je neus!

een hle dikke knuffel van mij!

laf joe!


  • 04 Maart 2011 - 19:04

    Gabriëlla:

    Oke, je begrijpt dat ik vanaf nu bij ieder bericht van jou wel een Google instructie verwacht ;)!

  • 06 Maart 2011 - 14:12

    Minke:

    Wauww!! Echt geweldig en herkenbaar! Geniet ervan!! Ik ben jaloers ;)
    Liefss

  • 06 Maart 2011 - 15:58

    Marja:

    Sara! Wat een avonturen! Nu je er zo uitgebreid over schrijft zie ik het voor me! Ik ben net een paar dagen terug uit Mauretanie. Krankzinnige trip in alle opzichten. prachtige hallucinerende landschappen met niks dan eindeloze vertes, af en toe in het nowhere een tent en af en toe gelukkig een benzinestation. ons groepje op weg in een busje door de uitgestrekte woestijn van de westelijke sahara werd steeds hechter, ook door de bizarre omstandigheden, die vertel ik je nog.
    Nino was top, hij is sociaal en meteen een arabier. het was een roadmovie. We hadden vogelaars mee die alles wisten van vogels en archeologie ( het ligt er bezaaid met fossielen) veel vogels gezien ook zeldzame maar nauwelijk lepelaars, veel flamengo's lepelaars, en ik ben verliefd geworden op de rose grutto!
    Love u en heeel veel verder plezier mijn darling, Marja

  • 07 Maart 2011 - 07:27

    Tol:

    Heel leuk allemaal saar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sara

...

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 93646

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Machu Pichu and more mindblowing moments

06 Februari 2014 - 08 Maart 2014

My Moments in Myanmar!!

22 Februari 2013 - 23 Maart 2013

Magische klein azie: sri lanka

26 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Magica Indonesia!

24 Februari 2011 - 07 April 2011

Magisch Vietnam 2011

18 Februari 2010 - 20 Maart 2010

Magische terugkomst in Azie

18 Februari 2009 - 18 Maart 2009

Magische ontmoeting met azie

Landen bezocht: