Droomreis!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sara noutsi - WaarBenJij.nu Droomreis!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sara noutsi - WaarBenJij.nu

Droomreis!!!

Door: ik!

Blijf op de hoogte en volg sara

30 Januari 2014 | Nederland, Amsterdam

Droomreis!!

Over precies een week ga ik op DE reis waar ik al een paar jaar van droom. Myanmar!
Ik ga op reis door een land dat tot een van de armste ter wereld hoort, een land waar pinautomaten net zo schaars zijn als telefooncellen hier , een land waar tot voor kort bijna geen toeristen kwamen en een land met wonderlijk lieve mensen, mooie landschappen, prachtige tempels en nog veel meer. Het land is 89% boeddhistisch en de overige % zijn o.a moslim, christendom.
Aangezien ik het boeddhisme een erg mooie manier van leven vind, zal ik me ook hier weer helemaal in mijn element voelen! Ik ga dit jaar alleen op reis, en ik moet zeggen dat voelt echt zooo heerlijk! Weer lekker ik, mijn camera en alles wat er mijn pad zal komen. Ik heb er wel een beetje moeite mee dat ik na twee jaar reizen met Carol, haar nu niet mee kan nemen. Ik weet wel zeker dat in 1 van de komende jaren wij weer samen een prachtige reis zullen gaan maken, en met die gedachte stap ik dit jaar alleen op het vliegtuig!!
Ik heb nog niet eerder zo n stugge voorbereiding doorlopen als voor dit land! .. T lijkt wel of t land per maand veranderd, en de berichten over o.a geldzaken, hotels etc veranderen dan ook vlug! Zo dacht ik dat met mijn Mastercard en pinpas kon pinnen in myanmar, maar helaas t moet n Visa zijn... Gelukkig heb ik die nog net op tijd kunnen regelen! Want met n paar pinautomaten voor toeristen en geen pasjes die erin passen, ben ik natuurlijk gedoemd om te " stranden" bij aankomst op het vliegveld :)!
En ik heb natuurlijk niet voor niks n heel jaar gewerkt om 4 weken op n vliegveld te hangen.. Dus.

Donderdag avond 21:00 uur vertrek ik vanaf Schiphol naar "thuis2" Bangkok! .. Na n heerlijk wijntje op schiphol om mijn reis in te luiden! Bangkok is inmiddels voor mij thuiskomen na hard gewerkt te hebben ( nouja werken...aanwezig zijn en koffie drinken!... Grapje!) Ik beeld me alweer in dat ik in de grote hal aankom waar ik nog even een half uur in de rij moet gaan staan om vervolgens door n poppetje in een douane jasje " gekeurd" te worden om daarna mijn backpack om te binden en op zoek te gaan naar de mooiste roze taxi die er staat!! En dan door naar Koh san road!! Backpack dumpen en de heerlijke stad opsnuiven!! Helaas ligt Bangkok erg overhoop op t moment, net als drie jaar geleden toen ik er was, maar ik zal er maar 1 dag blijven, om de volgende dag het vliegtuig te nemen naar Yangon! Daar start mijn avontuur voor 4 weken!
Ik verwacht/ hoop van Myanmar dat ik niet teveel toeristen tegenkom, veel contact heb met de locale bevolking, veel stunning fotos zal schieten en vooral erg te genieten van mijn vrije tijd en " on top of the world" gevoel!!

Ik zal jullie weer meenemen op reis.. jullie vertellen welke grappige en spannende avonturen ik meemaak.. En omschrijven wat ik zie, gezien heb, ruik, voel, hoor etc!

En laten we maar hopen dat ik geen " in een busje in Viet Nam midden in de nacht met nare mannen erin en niet weg kunnen" ..." doodziek in de jungle van Laos en nog 8 uur moeten hiken over bergen" ... "een national park met 500 olifanten bezoeken, en alleen 1 kont van n olifant spotten in Sri Lanka"... " bij de Bromo vulkaan staan voor de zons opgang, na een hike van heel lang en op t moment dat de zon opkomt mn camera ermee stopt in Indonesie" ... " Een reisverslag over schelpen schrijven, en mn familie die denkt dat ik onder de drugs zit vanwege dat verhaal in Thailand" taferelen mee zal maken... ( oef!)... Hihi...

Ik hoop dat jullie mij ook weer terug schrijven, want alleen is toch maar alleen!... Hahahah... noutsi huilend op n steen... Nee ik kan niet wachten om te vertrekken...
Nog een weekje en dan brengt mijn beste vriendin Sara mij weg.. Zoals altijd!

Nog een week en dan zit ik in t vliegtuig met tijdens het opstijgen " the final countdown" tijdens het opstijgen in mn oren!

Nog een week ... En dan zijn jullie vier weken van me af!

Nog een week en dan zullen jullie me vier weken missen!

Nog een week .... YEAH!!!!


kus noutsi reporter 2014 off the beaten track travel company Myanmar.... ( klinkt goed al zeg ik t zelf!!)


  • 30 Januari 2014 - 21:31

    Cynthia :

    Leuk weer je verslag! Ga ze weer lezen!!

  • 30 Januari 2014 - 21:52

    Peter:

    Nouts, ik ga je volgen. Het klinkt nu al als een avontuur. Go Nouts Go!!

  • 31 Januari 2014 - 10:23

    Marja Kok:

    Wat fijn zo'n buitenlandse correspondent te hebben! Alleen reizen is reizen zeggen de professionals, met twee is het vakantie. Take care! Zo reis ik toch een beetje mee met braveheart.

  • 23 Februari 2014 - 23:56

    Wil:

    Hoi oorlam,ik heb nog nix gelezen,maar wens je eenn fijne trip toe.
    kuswil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sara

...

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 93726

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Machu Pichu and more mindblowing moments

06 Februari 2014 - 08 Maart 2014

My Moments in Myanmar!!

22 Februari 2013 - 23 Maart 2013

Magische klein azie: sri lanka

26 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Magica Indonesia!

24 Februari 2011 - 07 April 2011

Magisch Vietnam 2011

18 Februari 2010 - 20 Maart 2010

Magische terugkomst in Azie

18 Februari 2009 - 18 Maart 2009

Magische ontmoeting met azie

Landen bezocht: