Fun! - Reisverslag uit Stœ̆ng Trêng, Cambodja van sara noutsi - WaarBenJij.nu Fun! - Reisverslag uit Stœ̆ng Trêng, Cambodja van sara noutsi - WaarBenJij.nu

Fun!

Door: sara

Blijf op de hoogte en volg sara

01 Maart 2014 | Cambodja, Stœ̆ng Trêng

Van Mandalay naar Vientiane..

Nadat ik aangekomen ben met de bus in Mandalay, kom ik erachter dat ik geen trekking ga kunnen doen! T regent pijpenstelen... En er word mij verteld dat dit nog een paar dagen zo doorgaat dus dat gaat m niet worden.. Change of plans.. Ehmm dus niet een trekking? Ehmm dan naar zuiden naar t strand dat open is voor toeristen?! .. helaas hoor ik van verschillende reizigers dat op t strand alleen groeps toeristen komen en dat het heel duur moet zijn.. Ehmmm... Is dat leuk!? nee niet echt.. Met nog heel veel tijd te gaan en geen opties meer om verder te reizen in dit bijzondere land, besluit ik door te reizen naar Laos, om daar The Loop te gaan doen ( vier daagse scooter tocht door de natuur)..dit deel van Laos heb ik nog niet gezien dus hup ticket boeken.. Check!.. Nouja dat ging nog zo makkelijk niet, want iedere keer bij de betaling online ( met natuurlijk n wifi verbinding van lik mn vestje!) stopte de pagina met laden .. En na dertig pogingen ben er ik daarmee gekapt, om in Yangon( weer na een heerlijke nachtbus) een ticket proberen te kopen!.. Ik heb trouwens nog niet eerder zoveel nachtbussen genomen, als hier.. 1 dik vet voordeel.. Je hebt geen reisdagen!!.. dus je kunt al je dagen volledig benutten, en daarom hou ik ook zoveel dagen over, en heb ik alles al gezien dat ik wilde zien..

Maar eerst ben ik dan nog in Mandalay! Een grote stad.. Maar backalleys( noem ik t maar) zijn vol marktkraampjes, stoffige paden.. Gezellig!! .. Ik besluit om die avond naar een puppetshow te gaan en daar in de buurt ( het is nl n half uur de stad door crossen op n scooter).. Maar buiten vind ik niks dan het local leven en dus besluit ik maar naar mn hotel ( hilton eat your hart out!!) dat veel te nieuw en groot en luxe is , maar bij gebrek aan minder, te gaan om te kijken of ze mij kunnen helpen!.. En daar achter de balie staat een prachtige soort van lady/boy.. Tot in de puntjes verzorgt, spreekt erg goed egels.. Alleen versta ik geen hol van met zijn accent..( dat uit zich in acties als: yef we"ll halp u wiss ge tickijt folp the theater..).. Maar na drie keer vragen kom ik er dus achter dat ik bij hem t ticket kan boeken.. Dus check! Ticket in tha pocket.. Nu part 2 .. Waar te eten?.. ik heb werkelijk geen idee hoe die straten lopen ( aangezien er bijna geen aanduiding is en mijn richtings gevoel nul is in deze stad).. Dus hup ik weer naar de balie. mister u know the way to theater and food restaurant?.. En na een kwartiertje heb ik en vervoer geregeld achter op n scooter, een restaurant naast het theater geregeld en de show!.. Dit allemaal voor veel te veel geld, maar who cares... Mag wel n keertje hihi..dus mijn laatste avond in dit ongelofelijke bijzondere ( en PURE) land is volgepland... ik rij achterop een scooter naar het restaurant, dat vol zit met groepstoeristen ( whahahhah ik heb nog nooit zoveel groepsreizen gezien als in dit land!).. Ik krijg een schattig tafeltje ( voor twee hihi.. Waarvan ze de ene stoel en bord etc weghalen.. Dus jah letterlijk een 1-persoonstafeltjuh whhhaaaaa ... Zit je dan!)... En ik bestel eerst maar eens een welverdiend wit wijntje!.. Ik zit dicht bij waar alle medewerkers rondhangen en contact is dan ook weer zo gemaakt.. een mooi contrast met zo n groep toeristen dat komt binnen denderen. ze kijken niet om naar de locale mensen, schuiven hun eten naar binnen en worden weer in een bus geladen!.. Ik daar en tegen heb alweer de leukste gesprekken met de jongens en meiden van het restaurant en de eigenaar komt er ff gezellig bij zitten om zijn engels te oefenen.. Leuk!.. na een heerlijk chicken, cashewnuts, met een beetje pineapple en drie wijntjes van big-formaat.. Hobbel ik door naar het theater! Ik word hartelijk ontvangen door de eigenaar en krijg een stoeltje op de eerste rij.. Ook hier is de grote bus aangekomen met de groepsreis.. Gezellig! Hihi.. als ik om me heen kijk besef ik me tevens datik weleens mag gaan douchen whahha.. de voeten van de vrouw naast me zijn brandschoon.. Wit tshirtje aan met geen vlekje erop.. mijn kleding, voeten en haar.. Ehmm.. laten we het backpack-style noemen okey?... de show begint.. Heerlijk getetter uit de valse boxen, i love it!!.. dan komen de poppen op, zo schattig om te zien dat mensen echt moeite doen om een goede show neer te zetten en ik klap dan ook ( als focking enige ,... shit!) hard iedere keer als het doek weer even naar beneden gaat! Ik kan er echt van genieten als ik naar zoiets kijk, gewoon omdat de mensen er echt helemaal voor gaan en serieus trots zijn op hun show, en dat blijkt na de show als we de grote man van de show mogen ontmoeten en een hand komt geven aan iedereen( zoooo puur ook weer a gossie!!).. Tijdens de show dwaalt mijn oog af op de hoek van het theater, en wie zie ik daar... De lady/boy van het hotel achter de schermen daar... Hij begint heftig te zwaaien naar me .. En dan moet hij op als levende marionetten pop... dat had hij niet vertelt haha! en hij deed t echt vet goed!.. nadat ik natuurlijk hard geklapt heb toen de show over was, stond de jongen van het hotel klaar om mij veilig naar mijn hotel te brengen , ook weer zo lief!..

Bij het hotel besluit ik nog even op n steen in de straat te gaan zitten om het leven voorbij te zien komen van de locals.. En meteen komt er een jongetje aan gerend die mij een handje wilt geven, maar op gepaste afstand wacht tot zn vader erbij is om hem naar mij te begeleiden!.. beetje spannend vond hij het.. ik raak met de papa van het jongetje aan de praat en na een half uurtje spelen met de bal en kletsen leg ik mijn hoofd op een veel te schoon en wit kussen om de volgende dag een dagtour te gaan doen naar de accient city's rondom Mandalay... Daarna zal mijn bus naar Yangon vertrekken!.. Ik heb dat tourtje geboekt omdat ik echt werkelijk geen toerist heb gezien( buiten de groepen om).. En zo ontmoet je nog eens iemand ( toch? Hahah..ehmm...niet altijd kan ik je vertellen..)..
De volgende ochtend word ik rond 8 uur opgehaald.. Gezellig met n busje vol mensen de hort op... Whahahhah...voel je m al aankomen??.... ik loop met de dame mee naar waar de bus moet zijn.. en dan ziet mijn oog ( whahahhahaha!).. Dat de bus met 48 zitplaatsen helemaal leeg is!!.. ik denk bij mezelf.. T zal toch verdomme niet?... Hell ya! Noutsi zit de hele dag met een veel te veel uitleggende dame in de giga bus... ALLEEN! Hihihi.. als ik ergens geen zin in had is een hele dag uitleg over tempels...
Kijk, ga je nou met meerdere mensen dan ontwijk je de uitleg dame gewoon en ga je je eigen gang tot je de bus weer in moet... Maar hier was natuurlijk ontkomen aan whahhahaah... ( ik krijg nog de slappe lach als ik eraan denk!)... Zit je dan met je goede gedrag hihi..
Maar eerlijk is eerlijk t meisje dat de SINGLE-tour( hihih)begeleidis erg lief en ik heb dan wel ook veel met haar over haar leven kunnen praten... na goed na deze boeiende dag word ik naar de sleeperbus gebracht door de stromende regen op n scooter met alweer de lieve lady/boy.. Ik val in diepe slaap ... Want mijn god wat zijn die stoelen luxe hier!!.. nadat ik weer ontwaak.. pak ik t vliegtuig naar Bangkok, om vanuit daar de nachtbus naar Vientiane, Laos, te pakken!... Na dus twee nachten en een dag reizen kom ik aan in het, wat ooit puur en sereen was, tweede land van mijn reis!.. eerlijk..ik was hier 2009..ik werd toen verliefd op dit land.. Er waren weinig toeristen toen, pure locals.. zandwegen.. bussen die misschien wel, misschien niet reden op de dag.. monniken die je als een van de weinige toeristen kon bewonderen s ochtends vroeg... En ga zo maar door... Laos nu?... druk, vol met toeristen, verharde wegen, mega bussen vol met alleen maar toeristen erin.. Zelfs de locale bevolking is verwestert als je t mij vraagt... Nee dit is niet mijn beeld van dit land, en ergens vind ik het dus ook zonde hier weer te zijn.. En wat een contrast met Myanmar.. totaal geen vergelijking, geen enkele.. ik bedenk me even dat ik misschien in Myanmar had moeten blijven... Maarja.. Een keus is een keus... En ook hier word het wel weer leuk.. ( ik weet wel al meteen dat ik klaar ben met plekken waar veel toeristen komen, dus dat word weer n uitdaging voor mn volgende reis... Misschien Antarctica.. hihi? ).. In Vientiane heb ik met Harold afgesproken om samen de Loop te gaan doen.. Een paar daagse scootertocht door de prachtige natuur.. dus nadat we Vientiane hebben verlaten rijden we door naar Tha Theak... Om daar een splinternieuwe scooter te krijgen voor de dagen die we op pad gaan... onderweg gaan we naar een grot van 7 km lang, met spinnen van 34 cm lang.. vleermuizen... Bah!.. Hahha.. de ochtend dat we vertrekken geven we lekker gas.. En wat is het dan toch weer fijn om te scooteren( misschien weer een vespa kopen als ik terug ben? Whahhahaha)... het ene uitzicht is nog mooier dan de ander!.. zwarte bergen.. Met punten..heel bizar! Kale bomen, honderden... In het water ( doet me zooo denken aan Sri Lanka!)... echt waar een heerlijk dag!.. aan het einde van deze heerlijke dag komen we aan bij het guesthouse... Cabanas aan het water.. Prachtig!!.. Yihaaaa.... en de eigenaar was volgens mij ook blij dat hij weer wat toeristen in zn hutje kon stoppen.. Hhi.. We zitten nu 10 km van de grote grot, en ik begin m een beetje te knijpen over de spinnen en vleermuizen! Haha... .... Maar daarover vertel ik volgende keer weer...

Kus!

  • 02 Maart 2014 - 14:34

    Sara:

    Ooh Saar wat cool Loas!! Wat een wereldreis maak je zeg!! Heerlijk die vrijheid! Ben erg benieuwd naar je volgende verhalen:)

    Dikste kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sara

...

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 93711

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Machu Pichu and more mindblowing moments

06 Februari 2014 - 08 Maart 2014

My Moments in Myanmar!!

22 Februari 2013 - 23 Maart 2013

Magische klein azie: sri lanka

26 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Magica Indonesia!

24 Februari 2011 - 07 April 2011

Magisch Vietnam 2011

18 Februari 2010 - 20 Maart 2010

Magische terugkomst in Azie

18 Februari 2009 - 18 Maart 2009

Magische ontmoeting met azie

Landen bezocht: