Wat is dit toch een gezellige reis!! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van sara noutsi - WaarBenJij.nu Wat is dit toch een gezellige reis!! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van sara noutsi - WaarBenJij.nu

Wat is dit toch een gezellige reis!!

Door: miss Noutsi vietnam 2011

Blijf op de hoogte en volg sara

22 Maart 2011 | Vietnam, Can Tho

helloowww and good afternoon in Hollandia!!

het is echt ongeloflijk!!... het is echt super superrr leuk...!! het is mooi...!! het ruikt zo lekker...!! het is alles en nog veel meer..!! het het... het is VIETNAMMES!!... terug kijkend op de afgelopen weken lijken veel dingen al een eeuwigheid geleden.. en nog gebeurt er zoveel... ik voel me heerlijk en Albert Heijn mag zich gaan voorbereiden op het feit dat hun beste ASM volgend jaar veel langer weggaat... kut voor ze!


we waren gebleven in Mui ne (lijkt ook al zolang geleden).. daar hebben we de tour geboekt (sunset op de white dunes, Fairy stream, en vissersstrandje ( met die rondje bootjes)... ach fijn wij lekker vroeg opgestaan...totaal niet meer gewend natuuurlijk... op naar de witte duinen voor de zonsopgang.. hobbelend in een jeep met nog twee anderen om die kosten van de jeep te delen.op naar de Dunes...lachen zeg... pottiedorrie... t lijken de duinen van nederland wel..hahah nee ze zijn erg erg wonderschoon, steil omhoog en aan d andere kant weer naar beneden.. heb super actie fotos gemaakt op de punt van de hoge duin...jaja sara zweet al normaal in vietnam, maar na deze fofotshoot van handstand en karate trappen op de punt, made by Suzanne, Thanks girl again...was is soaked!! MAAR WEL COOL GEWORDEN!! ach sara staat altijd leuk op n foto laten we wel wezen.. daarna naar de Fairy stream ( gabriella: ff googlen fairystream Mui ne)... mijn god!! wonderschoon! de kleueren... het stroompje water (tot je enkels 2 km lang) was bruin en dan dan weer helder.. links de mooie bergen met rood en wit en bruin, rechts de prachtige planten fel groen en mooie bloemen, ik miste alleen nog de elfjes in het landschap.. betoverend.. ( en ik dacht nog ..ik laat hier mn huis wel bouwen, wowwie!! en dan een paar elfjes kopen en daar loslaten...ideale sara noutsi woonplek!

na deze leuke tour, hebben we meteen de bus naar ..jaja..Saigon gepakt...( voor de liefhebber kun je eventueel het liedje goodmorning Saigon opzetten op de achtergrond nu, van Billy Joel)...( wedden dat Melody dit gaat doen...whahaha), terwijl jullie allemaal aan het leidje denken ga ik verder...

we komen aan in het backpackers district 1. booooming bars en muziek als we daar doorheen lopen, en we weten dat word vanaaf een lekkere cocktail ala veel drank. de volgende dag hebben suus en ik los van elkaar de hele stad door geslenterd om lekker tot ons zelf te komen...dus ben ik me gaan wagen in het vreselijke verkeer hier. nog niet eerder zoiets gezien...naar het war museum...( wat hebben deze mensen geleden, prikkeldraad kooien, zo klein dat ik niet in pas maar wel vier vietnamezen in werden opgesloten tijdens de oorlog in de volle zon dagen lang),helikopter van de amerikanen, vliegtuigen F16, en nog meer...ik ben van de drie verdiepingen daarna binnen 1 doorlopen en ben met tranen in mijn ogen weer naar buiten gegaan, echt! altijd een must see dit soort dingen maar word je er vrolijk van? nee!! en dus gaan we gezellig naar de dierentuin..pompidom..zie je al lopen in de dierentuin met een palttegrondje?? hihi..aap..mooooi...beer...mooi...schildpad...mooi...kortom, na een halfuur ( entree was maar dertig euro cent) was ik alweer buiten.. ik heb de hele dag rond gelopen en hoe krijg ik het voor elkaar, tijdens de spits probeer ik naar mijn hotel te lopen, over pleinen, en wegen...VOL was het!! ik heb op een gegeven moment maar opgegeven om me erdoor te wurmen.. en heb volledig een deuk gelegen over wat er hier aan scooters rijd, of eigenlijk volledig stilstaat in de grootste straten en p de grootste pleinen.

eenmaal terug zijn we gaan relaxen.

de volgende ben ik gaan chrashen op een terras, daar zitten twee nederlanders ( die elkaar net ontmoet hadden).. na een tijdje lopen ze weg en de man zegt: ;lekker, ik zeg jah heerlijk...hij zegt zie e wel een nederlandse meid dat zie je zo!! hihi.. drie uur later zit ik er nog met mn boekje en cocktails.. en ze komen er gezellig bij zitten..een vervolg van een zeer geslaagde avond ( tussendoor ff een paar keer opgestaan om te kijken te dronken ik was..)... de volgende dag chrash ik er weer ff en daar komt de man, Michel weer aan en heeft mij de hele ochtend gezelschap gehouden en me laten zien hoe de manc book pro werkt( had ie bij zich) geweldig !!

next destination ( en erg luxe...Dalat...per vliegtuig ( dat was n hel, bij t landen ging het van stuiter de stuiter en ik moest meteen aan tolly denken, met zn kamertje verhuren was hij nog bang geweest hahaha, wauw wat is het hier mooi, beg na berg.. je ruikt de denne naalden en kijkt naar de views..met die prachtige blauwe hemel. dus tijd voor weer een Easyrider!! de hele dag gezellig crossen van hot naar her! wat zijn die motorgasten toch gezellig hier! nou moet je natuurlijk zelf ook n beetje gek doen en je dag met hun opvrolijken... nou dat lukt me wel denk ik!!

na Dalat 1 dag, waren we eindelijk toe aan strand.. sooo Phu Quoc it was.. dit is een eiland in het zuiden, mij was al vertelt dat de stranden niet zo mooi zijn als in Thailand, maargoed wij erheen...boek ik ff met mn creditcardje ( cool dingetje).. een ticket naar ho chi min, en meteen aansluitend phu quoc..( heb toch geld teveel)..

oke laten we wel wezen..NEE het zijn geen prachtige stranden, JA het is mooi!.. maar nee ik kon mn draai niet vinden waar we zaten, en als klapper op de vuurpijl gaan we het water in en word suus in dr voet gestoken, ik ga dr helpen...ik ren als een echte baywatch girl naar dr toe..in slowmotion...en jah hoor ik ook een aanval op mn voet...daar zaten we dan samen in de branding de naalden uit onze voet te trekken haha.. opgezwolle voetjes..MAAR wel heerlijke wijn, en al vlug leren we twe engelsen kennen, en dus werd de avond laat en zeer gezellig!.. volgende dag.. (de nacht onweerde het keiharde regen, maar dat boeide niet want we zaten gezellig met zn vieren aan de zuip onder het afdakje) gingen we naar een ander onderkomen: Freedomland!.. hier is het basic, maar ohh zoooo prachtig.. en het leuke hiervan is: je betaalt geld voor eten aan ze en je eet met alle backpackers samen s avonds aan een grote tafel.. ( we wisten dat we her voor het gruwlijk lekker eten moesten komen, waar de staf 6 mee bezig is iedere dag)...dit eten was ZOOOO lekker en het was zoooo gezellig!!!! voor iedereen die dit leest, ga erheen als je op t eiland bent, echt!! als je het niks vind krig je van mij geld terug!! het was gewoon een homestay bij rita en peter... wat een concept is dit zeg!

vandaag zijn we aangekomen in de mekong delta.. ( in saigon roept iedereen dat je hier niet zelfstandig kunt reizen, maar het gaat perfect en je zit niet aan zo een stomme tour vast.. dus we zijn vandaag hier gekomen en morgen gaan we naar de grootste floating market en nog veel meer .. s middags de bus naar Ving Long, om daar zelf een home stay te regelen voor twee nachten en saampjes gaan we een hele dag fietsen door de mekong delta op eigen houtje.
suus je gaat dit vast nog eens lezen: je bent een super reismaatje en ik lach me rot af en toe om je!! thaanks vast he!

ik heb een heerlijk gevoel als ik terug kijk op deze reis en met nog twee weken in het vooruitschiet, prijs ik me gelukkig dat ik deze reis heb mogen doen!

nu zitten we lekker te niksen en ga strax nog een biertje drinken met een duitse jongen die we net hebben ontmoet!

@ sara, liverd je kan lekker naar je werk, tolly komt me ophalen van schiphol!

@ maryse, is die tatto echt// vet mooi!!

@ ilio, er is hier geeneen kat die aan jou kan tippen...ik kom vlug thuis

@ tolly, bedankt voor het bellen naar KLM, wat ben je toch een lieverd! ( ps: suus vond je erg knap)

kusssssss voor op al jullie neusjes!

noutsi, sara

  • 22 Maart 2011 - 14:21

    Zweedse Schoonzus:

    Eindlijk ben je dan in de Mekong Delta...ik ben zo jaloers! Hier zit ik dan thuis met mijn grote buik :( Maak heel veel fotos...en geniet van je laatste weken!
    ps Ik vind Tol ook heel erg knap :)

  • 22 Maart 2011 - 17:22

    Sara:

    Poepie!
    wat geweldig allemaal!! Ben zo benieuwd naar al je foto's! Klinkt echt als een super mooie en gezellige vakantie vol met leuke en lieve mensen:) Super!

    Nog ff genieten van je laaatste twee weken! Voor mij wordt het nu tenminste weer wat overzichtelijker...het is toch wel saai hoor steeds in mijn eentje bij mikies:(

    wat gezellig dat Tolly je ook komt halen, dan zie ik jullie daar wel...maar uuh je moet dan wel met mij mee terug rijden hoor!
    kussiesssss

  • 23 Maart 2011 - 09:23

    Gabriella:

    Wat een leuk verhaaltje weer en bedankt voor de Google guide :D. Net of ik ook op vakantie ben, alleen is het hier natuurlijk van dat schijt nederlandse weer met wolken enzo en moet ik gewoon werken en naar school en... naja je begrijpt m! Geniet nog van je twee weekjes en echt saar, dit jaar wil ik al je foto's zien en niet alleen de uitvergrotingen ;)
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sara

...

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 93650

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Machu Pichu and more mindblowing moments

06 Februari 2014 - 08 Maart 2014

My Moments in Myanmar!!

22 Februari 2013 - 23 Maart 2013

Magische klein azie: sri lanka

26 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Magica Indonesia!

24 Februari 2011 - 07 April 2011

Magisch Vietnam 2011

18 Februari 2010 - 20 Maart 2010

Magische terugkomst in Azie

18 Februari 2009 - 18 Maart 2009

Magische ontmoeting met azie

Landen bezocht: