verliefd! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van sara noutsi - WaarBenJij.nu verliefd! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van sara noutsi - WaarBenJij.nu

verliefd!

Door: Queen noutsi

Blijf op de hoogte en volg sara

26 Februari 2013 | Sri Lanka, Kandy

hello allemaal!

Het eerste bericht vanuit Sri Lanka!... zoals gewoonlijk zal ik even beginnen met een paar steekwoorden om aan te geven wat mijn eerste indruk is van dit land ;)...: groen.. Heel groen!... hele mooie mensen... Vriendelijk en knap.. heerlijk eten ( op n paar missers na)... ... Zon... Prachtige tempels... de geur van brand... Typisch Azie en ohhh zo heerlijk!

Wij zijn in het megaaaaa grote vliegtuig richting Dubai gevlogen... ik was alleen al onder de indruk van de brede stoelen en ik heb nog nooit zulk vers en heerlijk eten gekregen in een vliegtuig als in deze.... Verse kip... Verse groenten... Bizar!... Eenmaal boven Dubai kregen we een melding van de Captain... En laat ik je dit zeggen... Zodra er een melding komt... Ben ik niet blij.... En spoken de gedachtes door mijn hoofd dat er iets mis is met het vliegtuig... Aarggghhhh...
Maargoed de melding was dat we nog even 20 minuten rond moesten vliegen voordat de melding binnen zou komen dat de baan vrij is om te landen... Oke oke... laten we maar hopen dat hij niet liegt haha...
Eenmaal geland op Dubai begon de eerste missie van mijn reis: mc donalds scoren!.... Oke oke het werd burger king want ik kon die grote gouden regenboog niet vinden haha!... maar wat maakt het uit.. Klef broodje is gewoon een klef broodje en frietjes zijn frietjes... Noutsi does not care! :).... Nou daarna nog even een sigaret erin en door naar deel 2!.... Een ander vliegtuig van Emirates ...en die had geen van deze luxe... Krappe stoelen weer... grijsachtige stinkrijst met god mag weten wat voor groentes whahahha... Oke ik ben blij dat ik al gegeten had... Verder heb ik de deken over mijn hoofd gegooid en ben ik heerlijk dubbelgevouwen achterste voren en bijna op zn kop in slaap gevallen.... Met natuurlijk mijn favorite playlist .... Oldies!!... Wat een feest...

aangekomen in SRI LANKA!
ik loop de hal uit naar buiten... die geur!.... ohhh my .... heeerlijk... Back in ASIA!!.... Mijn eerste missie ... Roken en alle taxi chauffeurs uit mn buurt houden... Daarnaast ook nog alle locals die mij ( duhuh ze zien een noutsi in t echt) weer helemaal geweldig vinden! De ene taxi vertelt dat hij me voor heel weinig kan weg brengen, en de ander beweert hetzelfde... nu kan ik een leuk spelletje met ze doen: wie bied het minst, maar ik besluit maar gewoon een taxi binnen te bestellen bij n loket haha...

de taxi crost ons naar onze eerste bestemming: Negombo aan de kust!
het beeld dat ik vooraf had van Negombo klopt helemaal niet, het is een hele leuke straat met allemaal barretjes en tentjes... vet dure hotels en goedkopere guesthouses... na een kwartier lopen en zeiknat te zijn van de zweet besluit ik een mooi duur hotel uit te zoeken... Maar helaas trapte de mevrouw niet er niet in om die mooie kamer voor de helft van de prijs te geven... Dus besloot ik maar terug te gaan en toch nog overcharged te gaan slapen in een andere guesthouse... ik ben er al wel achter dat je in Sri lanka niet zo goedkoop slaapt, en als je er wel eentje hebt gevonden is het vol de komende dagen, dus slapen we per persoon voor 10 euro ong.

In Negombo mocht het lot meteen zo zijn dat Noutsi in een diepe slaap achter bleef op de hotel kamer.... Hoe lekker!!
nadat ik mij gewassen en gepoetst heb gaan we lekker het strand op... De hele lokale bevolking lijkt op het strand te zitten en dus zijn zij geen bezienswaardigheid... Nope dat ben ik ... Wit... met een giga camera plus lens... Ehhmmm... Tja.... Als de rollen omgedraaid zijn is het tijd om gek te doen... nee hoor ik heb me ingehouden whahahahahah.... ( dacht nog wel ff aan de vogeltjesdans hihi)...

ik besloot meteen mijn eerste curry te eten, en jaaaaaa die was erg lekker!!.... En hoe lekker is het om rijst te eten weer... Jaja dat klinkt stom. we hebben ... Of eigenlijk Carol... Geregeld dat we met een chauffeur( wat hier vrij normaal is vanwege het bizare verkeer) naar Anuradhapura zouden gaan ... naar de tempels in het noorden, daarna naar Sigiriya rock... En daarna door naar dambulla voor meer tempels om vervolgens te eindigen in Kandy! aangezien de travel agent van ons guesthouse Carol wel leuk leek te vinden... Is er flink wat van de prijs af gegaan. Daarvoor heb ik wel moeten beloven dat hij Carol van me kreeg als we terug kwamen.. Ik zeg, goede deal!! hihi.. Bij deze krijgt Carol dus een rode stip van me tussen dr ogen want ik heb haar zojuist verkocht...

toen hij vervolgens vroeg welke naam er op mijn ticket moest komen heb ik heb vertelt dat ik Queen heet... lachend werd dit erop gezet en ben vervolgens de twee dagen die we met de chauffeur doorbrachten Queen genoemd... en terecht! Haha..

we zijn eerst naar anuradhapura gereden..onderweg hebben we lekker zitten kletsen met de chauffeur en we zijn weer n stuk wijzer hoe alles werkt in dit land... carol had nog een brandende vraag of ze nog een holy dier hadden... Ik ging helemaal stuk aangezien de chauffeur haar aankeek van huh wat?? uit eindelijk komen we er wel achter dat n bepaald soort vissen holy worden beschouwd en niet gevangen en gegeten mogen worden. Was het toch nog ergens goed voor die mooi vraag!

Heeerlijk rustig rijden we... 50 km per u... Harder mogen ze niet( maar daar hebben local bussen schijt aan... Nu snap ik dus ook waarom dit voor toeristen word afgeraden).. Daar hebben we een paar hele mooie tempels bezocht... daarna zijn we doorgegaan naar Dambula... Ook n tempel bezocht! Haha... Zo weer even genoeg tempels on the road... Lekker bananen onderweg gekocht en weer door naar de final plek: Kandy! ... Maar voordat we daar aankomen hebben we iets meegemaakt waar ik al lang van heb gedroomd!!

we rijden op de weg en zien her en der borden staan met Pas op!... Olifanten kunnen oversteken!... Dus ik meteen rechtop in de auto... en het spotten van olifanten kon beginnen...hier heb ik over gedroomd! En naar uitgekeken. Er zijn namelijk heeel veel wilde olifanten in Sri Lanka...maar die wil je niet boos maken. Hahha...

na een paar kilometer rijden en vele flauwe grappen over Kijk hier... En daar! ... Trapt onze chauffeur op de rem en zit ik ongeveer aan de andere kant van de auto... En zie daar.... 10 mtr van ons vandaan uit het dicht begroeide jungle een prachtige olifant van ongeveer 2 mtr hoog over de weg stappen! Rustig zonder door te hebben dat het hele verkeer bijna in puin lag.stapt hij of zij rustig naar de overkant om weer te verdwijnen in de jungle.... Mijn adem zat in mijn keel en mijn emotie tegen t plafond! Zooo magisch... Wanneer loopt er nou een olifant voor je auto langs! wauw!! ..... Wat n ervaring!... Carol zat aan de goede kant van de weg en heeft dus een mega goede foto... yeahhh

de chauffeur zet ons af bij ons guesthouse: blinkbunny ... Waar wij een betaalbare kamer vinden op de berg tegen over de tempel met uitzicht over het mooie Kandy!

Kandy is het kloppend hart van Sri Lanka, en tevens ook de plek waar de tand van Buddha in n tempel ligt! S avonds als de monnikken gaan zingen in de tempel strijken er honderden witte vogels neer op het meer. Zodra dit stopt vliegen alle vogels weer weg... Magie ten top! De man van ons guesthouse zei vandaag dat hij de vogels al n paar dagen niet heeft gezien, dus als wij over een uur naar de plak gaan om dit te aanschouwen hoop ik dat ze komen aanvliegen...

Vandaag zijn we naar de markt geweest... ook hier waren we weer een bezienswaardigheid.. Ik besloot op zoek te gaan naar normale sigaretten aangezien ik uit die andere local sigaretten niks krijg... ik loop naar een kraampje en vraag daar om marlboro... De man kijkt om zich heen en doet geheimzinnig.. Hij zegt mij te volgen naar de tweede verdieping... Oke dit word shady...we worden naar een zaakje gelokt waar wij moeten wachten... Het woord marlboro mag niet hardop uitgesproken worden en ik vraag mij eiegnlijk af waarom... Dus noutsi vraagt: waarom?... Nou zegt de beste man... We mogen van de politie alleen local sigaretten verkopen vanwege tax ofzo... Na goed, ik heb mn marlboro en de man is erg blij omdat ik de hoofdprijs heb betaald.... ( helaas verlies ik het overheerlijke pakje ( de locals sigaretten komt bijna niks uit nl) in de botanical garden op n bankje ( aarrggghhhhh)! ... na de markt zijn we nl hierheen gegaan... we hebben n tuk tuk genomen naar deze garden... ohh my.... Ik moet echt leren afdingen... Geld strommt weg... Hihi... Maargoed, in deze garden hingen wel 10.000 grote vleer honden... en ik heb met mijn nieuwe tele lens prachtige fotos kunnen maken als ze overvlogen... prachtig die beesten en groot!! volgens mij groter dan in indonesie hahha... dus vlug fotos schieten en weg daar... haha

we zijn nu terug in het guesthouse en gaan zo naar de plek om de monniken te horen zingen met hopelijk de vogels die neer strijken op het water...

ik heb er zo n zin in!!


lieve mensen veel plezier met sneeuwballen gooien en tot het volgende verslag, greetz from Kandy!

Xxx

ps: amelie, sara mist jou zullen we vlug skypen?
Ps: saar, ik mis jou en mees. :(
Ps: marja, prachtige fotos maak ik hier!!
Ps: tel en fam... ga je af en toe langs mn huisje hihi..
Ps: to de rest, kussss

nog een paar feitjes over Sri Lanka:

- de mannen zijn erg knap hier!!
- ook hier word je door iedereen Aangestaard
- de mensen zijn erg lief
- het eten is magisch lekker
- de wegen zijn zelfs beter dan in nederland tot nu toe
- de tripjes zijn errug duur
- carol zorgt voor me ;)
- sri lanka maakt n noutsi blij




  • 26 Februari 2013 - 16:38

    Marja:

    Lieve schat, wat een heerlijk verslag weer! fijn dat je zo geniet en Carol voor je zorgt. Ik ben wel in voor een foto van die witte vogels met de monniken, dan gaat ie op mijn nieuwe ipad mini!( ook een soort reis).
    wat heerlijk zo op de hoogte te worden gehouden op zo'n onderhoudende wijze.Het is hier nog steeds koud, we willen voorjaar, echt het heeele land.stop maar geheel met dat roken! veel groeten aan SriLanka en dikke kussen van mij

  • 26 Februari 2013 - 18:26

    Anja :

    Hey Saartje en carol .........
    Wat geweldig om je (jullie) reisverslag weer te
    Lezen. heerlijk hoe je schrijft en wat gaaf dat jullie alweer
    Heel wat hebben meegemaakt echt gaaf om gewoon een olifant te zien oversteken
    Hier zie je alleen nou laat maar ..... Hihi
    Ik wacht alweer met smart op het volgende verslag
    Oh ja wat me wel een beetje tegenvalt van je is dat je carol
    Zo snel verkocht hebt en dat terwijl ze zo lief en goed voor je zorgt
    Wees een beetje lief voor der hihi
    Voor nu geniet van alles en kijk uit allebei
    Dikke kus Anja xxxx

  • 26 Februari 2013 - 20:10

    Tol:

    Hoi Saar,

    fantastische saar! heerlijk dat je het ook zo naar je zin hebt daar. Hoopte het zo voor je!!!

    Gr Cil en Tol

    Ps: naast de tempel iin Kandy s in de avond culturele dans in het theater. Is erg leuk om naar toe te gaan.


  • 01 Maart 2013 - 20:35

    Sara:

    Hey lieve wereldreiziger,

    Wat geniet ik toch van je mooie verslagen over je avonturen, en wat heb je nu al een hoop mee gemaakt zeg! Super om te lezen. Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag! Heel veel plezier lieverd!
    Xxxx

  • 01 Maart 2013 - 20:40

    Mees:

    Hai aller aller aller liefste Tante Saar,

    Mijn mama heeft het verslag voor gelezen en ik heb gezellig mee gekletst. Daarna heb ik ook nog wat olifant geluiden na gedaan, want dat kan ik nu ook al:)
    Morgen ga ik naar artis om de olifanten te bekijken! Als je terug komt wil ik graag weer lekker gek doen saampies.

    Dikke knuffel van Mees

  • 01 Maart 2013 - 20:42

    Wortel:

    Hoi lieverd ,fijn dat je weer lekker geniet van een andere cultuur.
    Het is hier toch maar koud en nix aan .Volgende week wordt het hier ook wat warmer 14 C of zo dus eindelijk een beetje lente.Ik ben erg benieuwd naar je volgende reisverslag.
    Groetjes je zus kus kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

sara

...

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 810
Totaal aantal bezoekers 93642

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Machu Pichu and more mindblowing moments

06 Februari 2014 - 08 Maart 2014

My Moments in Myanmar!!

22 Februari 2013 - 23 Maart 2013

Magische klein azie: sri lanka

26 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Magica Indonesia!

24 Februari 2011 - 07 April 2011

Magisch Vietnam 2011

18 Februari 2010 - 20 Maart 2010

Magische terugkomst in Azie

18 Februari 2009 - 18 Maart 2009

Magische ontmoeting met azie

Landen bezocht: