wauw! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van sara noutsi - WaarBenJij.nu wauw! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van sara noutsi - WaarBenJij.nu

wauw!

Door: miss noutsi

Blijf op de hoogte en volg sara

02 Maart 2013 | Sri Lanka, Kandy


Kandy ... Mijn grote liefde!!


Inmiddels zijn we weer in kandy neergestreken om onze 5 de nacht door te brengen! Ik kan met geen woorden beschrijven hoe geweldig kandy en omgeving is! De mensen zijn geweldig, het eten hier is te lekker voor woorden... Eet me rot aan al het local food..., de stad is leuk om in rond te lopen, het meer is prachtig, ons guesthouse is uber relaxt... En het mooiste van alles is misschien wel het feit dat we bijna geen toeristen zien!!... we hebben dus bijna alleen maar contact met de locals en dat is zoooo leuk. verder zijn er bijna alleen maar groepsreizen... Je weet wel die fox reizen met zo n kerel met n nog net niet een vlaggetje voorop whahhah... Geen gezicht... en dus noem het maar steeds een kudde... Kijk daar gaat weer een kudde!!...
In kandy hebben we de tempel bezocht waar de tand van Buddha ligt... deze tempel is mooi om te zien, maar een tand zie je hier niet.. Die zit in n kistje achter een dicht gordijn... Dus wij maar een mooie foto van het gordijn genomen...aangezien het wel een highlight van deze stad is! :)... ( Ik kan natuuuurlijk niet thuis komen zonder n foto van het gordijn waar DE tand achter ligt hihi... )Met de wetenschap dat de tand daar achter moet liggen hihi... Naar het verhaal van locals ligt de tand hier niet maar moet ie ergens veilig opgeborgen zijn... Een tijd geleden is er een bom ontploft bij deze tempel en sinds dien is er strenge controle en word je de hele tijd in de gaten gehouden wat zich uit in militaire mannetjes achter een berg zandzakken met kijkgaten... Dat was wel lachen om te zien... Maar voelt wel raar en ineens weet je niet meer waar je nou moet kijken haha... En het liefst neem ik er n foto van, maar helaas mag je van geen militaire mensen of gebouwen etc foto's maken zoals ik eens in thailand deed van een vrouwengevangenis en bijna mn camera moest inleveren...oepsie..
via ons guesthouse hebben we de tour geboekt naar het olifantenweeshuis... Daar zijn ong 40 olifanten die door het dorp heen lopen naar een mega grote rivier waar ze met zn alle gaan baden en de toeristen mogen hen bekijken... Dit was erg erg leuk!! Ohhh wat heb ik ze gemist die grote grijze... Zwarte ... Beesten!! ze lopen eerst door de straat van het dorp! Hoe cool is dat hey!... en dat straatje is niet groot... Ze passeren je op 1 mtr afstand...wauw!! daarna gaan ze allemaal het water in... Van baby's tot overjarige olifanten! weet je hoe cool het is om een baby langs je heen te zien lopen... In een renpasje... Om zn mama bij te houden!hihi.. Dumbo!!.... ik heb zo heerlijk gezeten daar en naar al het moois gekeken... Ik geloof dat ik 150 olifanten foto s heb haha.. 1 olifant was het er niet helemaal mee eens dat ze bij elkaar moesten blijven en had besloten dat hij ff de hort op ging alleen... langzaam sloop hij steeds verder weg tot hij zo n 50 mtr verder op lekker gras kon eten. Ik zat al te wachten wanneer de man ging ingrijpen en jah hoor ineens had ie door dat er een m gepeerd was!... Dus hij erachter aan en roepen. maar de olifant dacht hier anders over en ging rechterop staan... Maakte zich groot... Oren wijd... maar uit eindelijk gaf hij zich over hahaha en liep terug naar de groep... Wel vet mooi om te zien... Een olifant die kwaad is!... Hier wil je geen ruzie mee hebben.. Phoe!....

na al dit moois besloten we om. 2 km verder op naar een olifanten kamp te gaan om een olifant te berijden. ik wist dat Carol dit niet eerder had gedaan en aangezien we samen op 1 olifant zouden moeten, gunde ik haar haar eerste ervaring helemaal alleen op zo n prachtig beest!! ...dus ik besloot voor haar mooie foto' s te maken om er zeker van te zijn dat ze die ook heeft! ( hey... Is dat nou lief ... Of... Is dat nou lief?)... hup... Zij het water in en schrobben maar die olifant whahha..... lekker die slurf vullen en vol in dr gezicht uitsproeien... Jajaj dat hoort erbij! geweldig! ... na 5 keer vol in de dr gezicht te sproeien was het tijd om op te staan.... En van een liggende olifant... naar een staande olifant is nogal wat dus ineens zat Carol hoog in de lucht!... Ze zou 30 minuten moeten mogen lopen maar aangezien alles een beetje vlug moest en ongeïnteresseerd was dit ook bij lang en na geen 30 minuten... Maar who cares!... Carol meets elephant ... Elephant meets Carol hihi...
Waar ik wel n pesthekel aan heb is dat je A. De hoofdprijs betaald voor een ritje... En B. Het volgende: Carol zat lekker op dr olifantje en die kerel liep het rondje mee met haar om de olifant in bedwang te houden... Affijn uiteindelijk klaar, zegt die kerel dat ie wel wat geld wilt daarvoor... Dus ik al pislink ( ohhh wat haat ik dit.. We betalen toch gewoon!).. Maar carol geeft die man dus wat geld, en wat zegt die kerel?!... Het is wel een beetje weinig!! Nou ik dacht bij mezelf, saar rustig blijven!... Carol negeerde het waarop die kerel het nog drie keer herhaalde!! als je me ergens boos mee maakt is dit het wel!
Maaaaaaaaar het was weer erg leuk om in de buurt van deze grote mooie beesten te zijn :)!
next mission: kandy dansen bekijken... Oh oh oh wat was dit een rare ervaring... Na goed.... wij helemaal in deuk .. Gaan we wel of gaan we niet? Aangezien we samen ook in Indonesie na 10 minuten wel klaar waren met zo n show wat wel een uur kan duren ... oookkkeeeyyyyy we gaan dan wel even... Ticket gekocht... Wij erheen! mijn god!! 150 witte mensen met grote camera' s om hun waarvan ze zelf geen idee hebben hoe het zou moeten werken en dus maar op de automatische stand hebben staan... groepsreizen!!! Allemaal bussen voor de deur.. Draag me weg Carol!! Ik wil weg!! ... maargoed wij naar binnen en vinden een stoeltje op de 5de rij ofzo... Helaas in de hoek dus weg sluipen na 10 minuten zit er niet in.... Hihi... ( later bleek dat ik de hele show met plezier heb uit gekeken)!... wij zuchten en kreunen... Ohhhh wat doen we hier... Wat n ellende whahahahah.... MAAR dan begint de show... Gniffel gniffel... er komen een paar mannen met drums op... na 5 minuten leg ik mijn super grote lens richting het podium... Knopje aan... Zoomen... Scherp stellen... iso aanpassen.... Sluitertijd draaien... Diafragma instellen... Klaar voor de start: wow!!! Wat zie ik hier in mijn camera!!...heeeel dichtbij... mijn hartje slaat over terwijl ik in de ingezoomde ogen van de meeste mooie srilankaan kijk... Slik..uche... Ehmmm... En dan kijkt hij recht terug!! Whoooowwwww oke ff wegdraaien... camera weer opnieuw instellen hihi... En weer kijkt hij me recht aan..Maar dan na enige foto's kom ik erachter dat niet alleen mijn hartje aan t kloppen is... Maar blijkt dat wij hele hele uur..... ( ja dat uur waarvan ik dacht hem niet uit te kunnen zitten ) naar elkaar hebben zitten te turen... hahhaha... ( ik nog denken ben ik nou gek .. Of klopt het hij net zoveel kijkt als ik)... als de show over is en de laatste drummer ( hij en nog n ander) van t podium is buk ik om mijn veel te grote camera weg te stoppen... En dan... Komt hij weer terug het podium op en zoekt mij.... Neeeeee hahhahaha oke oke weg kijken en wegwezen... Carol zwaaide nog wel maar ik had het even benauwd en ben naar buiten gevulcht.. Pffff... Zie je het al voor je Sara emigreert naar Srilanka en mag een Sari aan met n rode stip op t voorhoofd... Hihi of.. 2014 serie Grenzeloos verliefd!!.....haha nee die zie ik natuurlijk nooit meer. Wat n spijt als haren op mn hoofd dat ik ben weggelopen...( later in het verhaalblijkt dat er iemand is die hem kent hihi...voor nu word vervolgd)

Na deze bijzondere ervaring ( hihi... Overkomt me nl nooooit)... Gaan we lekker eten en nagenieten van de leuke dans ( wink wink)....

Het is tijd voor Knuckles Range!!... Met Ravi!... En side kick...
we worden vroeg opgehaald in ons guesthouse want we gaan twee dagen een trekking doen in een prachtig berg gebied dat Knuckles Range heet vanwege het feit dat het lijkt op de vier knokkels van je hand als je vuist maakt... Affijn wij die jeep in... En Ravi is al meteen erg relaxt en gezellig... Zn side kick ... ( later gids en ongelofelijke leuke jongen waar we heeeeel veel lol mee hebben gehad) rijd en we beginnen maar eens met ergens ontbijten aangezien het 7 uur s ochtends is. Rijst en curry!... Ik eet hier alleen maar sri lankaans maar het ontbijt moet brood zijn want ik krijg geen curry door mn keel dan... Maargoed wij eten en het maar weer over ons heen laten komen dat we ook hier een bezienswaardigheid zijn haha..
Volgende stop: het begin van de trekking. Na ons eerste plasje in de natuur gaan we met de side kick ( ik weet niet hoe ik zn naam schrijf dus ik noem m wel mister D)van Ravi aan de zware tocht ( 9 km recht omhoog en net zo recht weer naar beneden... Op en neer... Op en neer, 7 uur lang!)..
We lopen langs een school waar alle kinderen een handje willen natuurlijk... Dus Carol geeft braaf handjes en ik besluit dat het eerste kindje dat mijn handje pakt rond te zwieren... de hele groep wilde ineens rondgedraaid worden dus daar stond ik dan whahah... Wat n lol! de een na de ander... Oke tijd om door te lopen haha. de omgeving is prachtig, hoge bergen... Thee plantages... Grote zwarte rotsblokken in het landschap.... Wauw!... We komen aan het einde van de normale weg en mister D vertelt dat we hier omhoog gaan... nee niet over n heuveltje... En nee ook niet met n lift... Nee gewoon keihard recht omhoog zover als je oog kan zien!!! wat er toen in mijn hersenen gebeurde was pure kortsluiting... Neeeeeee dit meent ie niet... Please!... Ojawel.. En hup wij die mega hoge berg op! stapje stapje stapje.. na deze mega klim hebben we een prachtig stuk door de jungle gelopen... Op en neer ... Open neer.geen bloedzuigertjes gezien yeaaah! T was te droog.. Affijn het volgende stuk....De plateau! prachtig, prachtig... Wat heb ik genoten van deze dag... wij helemaal naar beneden ( met de wetenschap dat we ook weer helemaal omhoog moesten grrr. door n stuk jungle hierna langs afgronden( mijn god, het was eng) kluiteren en klimmen. Uiteindelijk kwamen we aan bij een enorme waterval! hier hebben we lekker gegeten en gedronken en mister D al onze fotos op onze Iphone laten zien.... ( tolly, hij vind je een fotomodel) sneeuw kende hij niet hihi, en de fotos van ons landschap in nederland vond hij grappig... Het uitzicht van de tuin van marja vond hij heel mooi ( je weet wel mar, die ik van de zomer maakte in je tuin). Verder moest hij erg lachen om mijn aparte gekke bekken fotos die er genoeg op mijn Iphone staan hihi...
Nadat we die hele tocht hadden gedaan moesten we vanaf de waterval weer helemaal terug lopen naar ons kamp... dus je wist van te voren alweer wat je wachten stond... en ik dacht ohneee hup tempo erin en crossen... haha...( we zaten op 1350 mtr hoogte hoogste punt)

even een leuk tussenstukje over onze mister D:

hij is srilankaan en 30 jaar. Hij is 2 jaar gids en Ravi is zijn baas. Hij heeft ook n tuk tuk dus als hij niet voor Ravi werkt, rijd hij in kandy rond. hij leert ons allerlei woorden, maar deze woorden zijn niet heel netjes ( ooohhh), wij hem ook trouwens. hij rookt stiekem want hij is bang dat Ravi het niet goed vind omdat zijn conditie goed moet zijn als gids zijnde... Dit uit zich in stiekem roken waar hij maar kan... ik sta dan op wacht bij t kamp of ravi eraan komt en hij staat dan vlug te roken... Of achterin de truck zit hij gewoon te paffen als Ravi voorin zit beneden en rijd...of hij neemt een sigaret van me en gaat dan de berg helemaal op s nachts om m te roken whaaaaaaa..... Het is hilarisch want wij weten dat Ravi het gewoon weet. Nou dit ging twee dagen zo door whahha. Ook loopt hij op blote voeten en legt zn slippers gewoon ergens neer om ze n paar uur later op de terug weg weer mee te nemen, laat t nou zo zijn dat dit twee dagen goed gaat en wij op de laatste dag nog even een tempel mogen bezoeken, wij allemaal schoenen, slippers uit en rond lopen... Vergeet hij ze uiteindelijk daar... Ik ging helemaal stuk! 2 dagen ging het goed en op de laaste 15 minuten toch zn slippers foetsie..ohh wat heb ik om hem gelachen...
Oke we gaan weer verder...
Eenmaal terug van de zware tocht liepen we naar het kamp waar we zouden slapen... een prachtig huisje met tafel bankje in een mooie omgeving, bij het huisje stond onze tent... eenmaal neergeploft op een heerlijke plastic stoel kregen we heerlijk thee en werd alles uit de kast gehaald om een zeer goede ( alweer!) maaltijd te krijgen van de gastheer die voor ons zorgde daar. eenmaal na het eten was het donker geworden en heeft mister D nog even met toezicht van mij stiekem gerookt... zooo grappig... Ravi staat gewoon om de hoek en de rookwalmen trekken om de muur naar hem toe... Hihi...
Na het avond eten riep Ravi ons ineens en wij kwamen onder het afdakje vandaan en daar keek ik naar boven... Ohhh wat prachtig ... Wel n miljoen sterren schitteren in de zwarte hemel... ik heb in heel mijn leven nog nooit zo n sterrenhemel gezien... Overvol en zo helder... Dit bestaat niet in nederland of europa! Daar werd ik best emotioneel van! heb er wel n half uur naar zitten staren met carol... Opeens kijk ik naar rechts en zie ik allemaal lichtpuntjes in het donker... Maar het waren geen sterren.. waarop Ravi zegt dat het vuurvliegjes zijn! ik heb nog nooit een vuurvliegje in het echt gezien! Ravi pakt er 1 en geeft m aan mij. Mijn hele hand verlicht en ik besef me ineens dat ik op zo n prachtig moment op zo n prachtige plek ben terecht gekomen! Wauw! Geen woorden voor wat ik die avond voelde toen ik naar die hemel keek en dat beestje vast hield....
nadat ik was bijgekomen was het tijd voor het kampvuur! Er werd een grote trommel te voorschijn gehaald en we gingen met zn vijven om het vuur heen zitten! de gastheer trommelde terwijl we om en om nederlands en srilankaanse liederen zongen! Geweldig!! wat een mooie avond en dag! ben er nog stil van als ik eraan denk!

de volgende dag gingen we deel 2 trekking doen... (Nadat we bij t onbijt een andere man hadden zitten die ook ging zingen en trommelen. ik heb toen traditioneel gedanst met hem...)wonder boven wonder hadden wij allebei totaal geen spierpijn maar hadden wel gezegd dat we graag ipv naar boven lopen naar beneden wilde lopen. Oh oh wat n stomme fout! Haha! we begonnen braaf vlak met lopen en kwamen al vlug bij een prachtig dennenbos van franse bomen. magisch mooi weer... daar uitgelopen stonden we op een mooi steen plateau en zagen we hoe klein de huisjes beneden van die hoge berg waren ( niet wetende dat wij die hoogste berg waar we opstonden helemaaaal af moesten lopen!) t was net modurodam daar beneden. Ohh had ik maar geweten wat mij te wachten stond...

Nadat we natuurlijk weer n rookpauze ingelast hadden werd het tijd om af te dalen! en ja deze trekking was ook gewoon recht naar beneden... 3,5 uur lang.. Geen mooie bochten of wandelpaden en dan weer even zakken... Nee de ondergrond waarop we liepen was n dik laag dennennaalden en het pad was hup gewoon recht de bergaf ongeveer. dat werd glijden en doen.. en ik werd daar niet heel vrolijk van... want je hebt gewoon geen grip! Carol had mister D gebombardeerd tot ondersteuning stok en is de hele weg hand in hand naar beneden gegleden whhhaa... Ze zagen er zoooo schattig uit! ...
Eenmaal helemaal beneden en in de truck op de normale weg keken we naar boven en serieus dit was me n hoge berg, dat geloof je gewoon niet man!...
ik was erg trots dat we dit hebben gedaan! We zijn nu net terug in het guesthouse en in plaats van dat we morgen met ons gekochte treinkaartje verder gaan, gaan we morgen relaxen en maandag en dinsdag naar een national park waar o.a 500 wilde olifanten lopen! Dat willen we niet missen!... ik ga nu heerlijk slapen want ik ben moe!

  • 03 Maart 2013 - 09:00

    Cynthia:

    erg leuk en mooi verslag sara! lees ze met plezier!

    cynthia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

sara

...

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 93653

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Machu Pichu and more mindblowing moments

06 Februari 2014 - 08 Maart 2014

My Moments in Myanmar!!

22 Februari 2013 - 23 Maart 2013

Magische klein azie: sri lanka

26 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Magica Indonesia!

24 Februari 2011 - 07 April 2011

Magisch Vietnam 2011

18 Februari 2010 - 20 Maart 2010

Magische terugkomst in Azie

18 Februari 2009 - 18 Maart 2009

Magische ontmoeting met azie

Landen bezocht: