500 olifanten!!!... Toch?! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van sara noutsi - WaarBenJij.nu 500 olifanten!!!... Toch?! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van sara noutsi - WaarBenJij.nu

500 olifanten!!!... Toch?!

Door: sara n

Blijf op de hoogte en volg sara

05 Maart 2013 | Sri Lanka, Kandy

Lieve mensen,

Daar ben ik weer... Ik heb zoveel meegemaakt dat ik maar even een extra reisverslag plaats( wat natuurlijk leuk is om te lezen, en tegelijkertijd weer fijn zodat ik de herrinnering vers heb voor mezelf... Jaaja ook ik lees mijn verslagen weleens terug hihi)...

Waar waren we gebleven?.. Ohjaa de dag dat we in plaats van de trein te pakken nu toch de twee daagse trip hebben geregeld bij Ravi ( geweldige gidsen groep ... RAVI...DINESH en als laatste maar zeker niet op de laatste plek DIXAN... www.srilankatrekking.com... Je krijgt zeker geen spijt!!!)...maar eerst gaan we terug naar de dag dat we gingen relaxen voor deze trip... Shoppen en chillen in kandy stad....

Even tussen door wil ik met jullie het gevoel geven wat Kandy voor stad is en wat het bij mij los heeft gemaakt, aangezien we morgen weggaan en dit hoofdstuk word afgesloten :( ( gewoon ff om mee te genieten en de sfeer op te pakken):

Kandy is dus het kloppend hart van Sri Lanka.. Het centrum ligt vlak naast het grote meer... dit meer straalt rust uit ondanks dat er honderden tuk tuks omheen crossen tussen het gewone ongeregelde verkeer... Dat ongeregelde verkeer uit zich in het feit dat inhalen hier op het laatste moment gedaan moet worden gok ik....
Waarschijnlijk om het spannend te houden hihi... Dit betekent ook dat ik zeer regelmatig de dood in de ogen heb gekeken en gelukkig keek hij nog even niet terug pffff... Maar je zit tegen t dak kan ik je vertellen... Bus razen tussen een tuk tuk en vrachtwagen door terwijl er maar plek is voor twee voertuigen.. Daarnaast lopen nog koeien, kinderen en ander volk op de weg...
Nou goed ... naast het meer ligt die beroemde tempel waar de tand van buddha ligt... Dat geeft een magisch gevoel... Zeker als s avonds de monniken gaan zingen en dit galmt over het meer van Kandy... magisch vind ik ook dat ik echt al sinds ik hier ben en ook in Kandy ( waar je het wel zou verwachten) gewoon geen toeristen zie... ( Zoals ik al eerder schreef)af en toe een FOXJE lading... en hoe stom het ook klinkt, ik voel me helemaal( in plaats van deels) ondergedompeld in het local leven hierdoor... eten bij de locals.... spreken met de locals... Lachen en zwaaien naar de locals... En dat terwijl er geen witties rond lopen... We zijn alleen in dit land aan t reizen? Zo voelt en me like!! Kandy heeft echt mijn hart gestolen... de drukke straten, maar toch ook de rustige winkeltjes en rust die mensen uitstralen! de locals die je helemaal nakijken en van je willen weten wie je bent, af en toe een viezerik die het nodig vind om zn tong langs zn lippen te trekken ( maar daar heb ik al woorden voor geleerd om terug te ketsen naar ze whahaha.... Ik moet en zal het laatste woord hebben... Maar verder ben ik beleefd hoor)...
heel stom misschien maar er lopen hier mannen rond nou serieus waar in 1 woord XFACTOR waardig!... niet geheel onbelangrijk toch?Conclusie: Kandy is my Srilanka love!!...en ik deze stad heel erg missen, en dat vind ik niet leuk!.. Even slikken en weer doorgaan( aangezien we morgen vroeg hier weggaan... Snik! ooit kom ik terug, en dit zal zeer vlug zijn want dit land en deze stad en de mensen hier heb ik in mijn hart gesloten...en de drummer ;)... zit nog steeds in het vervolg hoor... we zijn druk bezig met contact leggen met de mystery man via via... bijnaaaaaaaa )

Oke dat was het sentimentele stukkie ( hihi... Jaja ik stel me kwetsbaar op... yihaaa)
We gaan beginnen bij onze slenterdag door Kandy... allereerst hadden we besloten om heerlijk uit te slapen aangezien we dit nog niet hebben kunnen doen sinds we hier zijn ( ong 7 a 8 uur op steeds).... Snurk snurk... Jaja 11 uur wakker!!... na een heerlijke sigaret met een slok water kijkend over Kandy begon deze zeer gezellige en geslaagde slenterdag! ... meneer tuk tuk!!...tukkie!!.... Tukker!!... takka u!! Na alle varianten weer geroepen te hebben crossen we weer onze vertrouwde berg af in een tukkie! het is me nog niet gelukt om de berg af te komen onder de 200 rupee ( ongeveer een 1,20 euro....).. maar waar hebben we t over hahaha... Dus ben ik maar gestopt met de tukkie overhalen dat het ook voor 150 moet kunnen...je kunt ook te ver gaan namelijk he haha en dan loop je die berg af( en dan is af nog niet zo erg, maar op is minder relaxt hihi)...

wij samen lekker het centrum in en alsof het vanzelf ging waren we zeer geslaagd aan het shoppen in de straten van deze mooie stad... ( jaja ik heb n tshirt gekocht met mooie vlekken erin en n gat in de rug, daar kom ikke weer te laat achter en had t kunnen weten gezien dit nog steeds azie is!)...plakspulletjes en locale kranten om mijn lonely planet op te pimpen, armbandjes, locale foodstand leeggekocht(meisje ook weer blij) en nog een heleboel zeer onnodige maar ohh zo leuke dingetjes...

Als 2 pakezels besluiten we dat we toe zijn aan een colaatje.. Maar aangezien er in kandy geen terrasjes of dingetjes zijn die erop lijken op straat staan we om ons heen te kijken wat te doen, dan komt er een aller aardigste overjarige local op ons af en al gauw laat hij ons de weg zien naar een binnenhofje waar we kunnen chillen...
Het lot wil alleen dat we niet van deze man afkomen en daarnaast ook nog eens van een onbekende plek een sidekick aanschuift in de wandeling naar het hofje... oke.. Oke.. Bedenk ik me, we gaan over op plan A: eenmaal bij het hofje bedank ik de man vriendelijk en wens hem en zn sidekick een fijne dag toe om me vervolgens om te draaien en naar binnen te verdwijnen.. Maar die vlieger ging natuurlijk niet op whahha...
Hup die mannen lopen achter ons aan en blijven bij onze tafel ons aanstaren. Dus het is tijd voor plan B: ik kijk de man aan en vertel hem dat we het heel aardig vonden en dat we nu willen relaxen met zn twee. de man en sidekick doen 6 stappen naar achter en gaan aan een andere tafel naast ons zitten. moet je net mij hebben... mijn plan C is vaak het duidelijkst maar hoop ik niet vaak te gebruiken maar hier kwam ie toch van pas: ik vertel de man dat hij weg moet gaan( daar heb ik n bepaald stemgeluid bij die echt werkt..hihi)... BINGO!... ( heb m nog wel n sigaret mee gegeven.. anders was ik nog 10 minuten bezig... Hihi)

na onze heerlijke cola gaan we weer de straten in en slenteren we rond tot het donker word. missie geslaagd en mn bedje ligt vol met onzin! Whahah....

Het is lonely-planet-kaft-crea-plak-knip-tijd..... ja kaft ziet er flex uit... Buddha hier... Singalese tekst daar... na een uurtje en een rol plakband verder is de kaft zo goed als klaar en kan ik gaan beginnen aan de binnen kant: entree tickets inplakken...check!.... treinkaartje inplakken... Check!... Instapkaart inplakken...check! We gaan weer voor n boek van 45 graden! Yeaah...

S avond gaan we onze backpack weeer inpakken om ze een dag later weeeer op dezelfde kamer uit te pakken ( dat krijg je ervan als je twee keer een tweedaagse tour boekt met n dag ertussen.. Inpakken..uitpakken...inpakken... Uitpakken la blaaa.... En alles op 1 en dezelfde plek whaaa)... Het plan is hiken en naar het nationale park waar wel 500 wilde olifanten los lopen. nu heb ik deze keer niet echt goed opgelet met inpakken en ben ongeveer de helft vergeten mee te nemen: oeps geen trui!... Oeps geen shampoo.. Oeps geen tandpasta.... begint lekker hahah. maar ik had wel 3 pakjes sigaretten en n fles witte wijn mee... ik zeg: niks meer aan veranderen hihi, liever een sigaret dan een warme trui toch? :)...

de volgende ochtend werden we opgehaald door meneer D,inmiddels weet ik zn naam te schrijven dus we noemen hem Dinesh, en meneer Dixan. Beide hebben we op de eerste trekking ook gehad en dus was het meteen vertrouwd en gezellig!
we hadden meteen alle goede grappen weer herhaald en gingen meteen stuk op de mooie woorden die ons geleerd waren ;)... Dit beloofd een te gekke trip!

missie nummer 1 van de dag: ontbijt!! Ergens langs de weg stuiteren we n local food bar binnen en storten we ons op alle lekkernij die er weer in overvloed word uitgestald. ik zet mn tanden in n bepaald broodje.. Foute keus!!...bloody hot! Hoe frummel ik dit nou weg ongezien hah..carol wilde m voor me uit het raam gooien maar ik was er toch lichtelijk van overtuigd dat ie dan terecht zou komen op n ander deel van het huis... De buitenkeuken ofzo, dus heb ik m in record tijd maar verslonden en doorgeslikt..

nu kon onze tocht van ruim drie uur in een open truck door de stromende regen beginnen naar het nationale park in de buurt van Knuckles range gebied(dat was die vuist weet je nog?) ... ik heb zoooo n zin!! 500 olifanten!!! Yeaaaaah... Een droom die uitkomt!( of niet?)...
na heel veel lol, minuten en km verder besluiten we te gaan lunchen( jaja regen betekent niet alleen in nederland file! Alleen moet ik zeggen dat de local bussen dan nog steeds als malloten crossen)... een leuk tentje aan de weg,hup wij weer naar binnen gerold... Lekker eten! ( mijn broek zakt al af van al dat gezonde eten hier )...

Ik heb jullie al eerder over mister D, of zoals ik m nu noem Dinesh, vertelt... zn slipper actie...en dat gaat gewoon verder... In het restaurantje presteerde hij t om de ff geleende slippers om naar t toilet te gaan ( hij was op blote voeten nl)aan te houden en verderop in de rit erachter te komen dat hij ze nog aan had! Dinesh met slippers pfff hahaha.... Ik natuurlijk weer een flinke slappe lach! Maargoed ... na vele uren, mooie landschappen en talloze sigaretten komen we in de buurt van het park. honderden verschillende vogels... niet normaal meer in sri lanka de vogel populatie!
Mijn hartje en dat van Carol begint harder te kloppen. Gaat het dan nu echt gebeuren!?... 500 wilde olifanten wauw!!... rechtop in de jeep, juiste lens erop gedaan, lens gepoetst( het zal je toch gebeuren dat er een mooie grote vlek op je stoere fotos zit zeg!)...

Ik zal jullie meenemen in onze olifanten ervaring!... wat dit is me er eentje..... Onthou dat er wel 500 wilde olifanten in het park zitten waar ik het over heb he... Oke komt ie... we rijden in onze truck, met toegevoegde gids van het park, het park in... ( hartje klopt sneller dan net)... blij met n glimlach van oor tot oor kijk ik wild om me heen en zie al vlug alles aan voor een stukje olifant. Tegelijkertijd ben ik ook als de dood dat er ineens een olifantenstier zal opduiken met slagtanden zo groot dat je er een ivoorwinkel mee kan starten.
we spotten echt zoooo veel verschillende en meest prachtige vogels in dit park.... Maar t hartje klopt nog steeds voor die 500 olifanten!!... Zal t bijna gebeuren?!... We rijden vrijwel alleen maar op n blubberpad met aan beide kanten dichte bush( niet mijn idee van een nationaal park maarja)...
Jaaaaaaaaa... Olifanten poep!!.... we zijn in de buurt? ( dat mag ook wel want we zitten al twee uur in die truck, van de drie die we in het park verblijven).. ( hartje klopt nog veel sneller nu)... en dan!.... Daar in de verte.... jaaa?!... Neee?! Jaaahhhhh!! We zien een echte wilde hele halve olifant staan!! om precies te zijn ( carol en ik hebben het uitgerekend) hebben we van die olifant 55% procent gezien: de billen en een klein stukje slurf!... jaaaaaa jullie voelen m al aankomen: dat is precies het aantal wat wij hebben gezien in dit park waar wel 500 billen rondlopen!!!...
De som: 500 olifanten-0.55%olifant= 499,45 olifanten gemist!!!......
Conclusie: 1 olifant gezien... De billen alleen!!.... Ongelofelijk, 500 beesten en 1 bil zien! Shoot me!! Mijn droom stort in duigen en ik kan alleen nog maar janken( oke das niet waar maar ik baalde zo verschrikkelijk...) En ik geloof niet dat er 500 olifanten lopen tot het tegendeel bewezen is... Duzzzz hihihi

Na deze ervaring ( wel echt de meest prachtige vogels gezien!) gingen we naar ons guesthouse die geregeld was including in de trip.
bij een prachtig groot meer met net zulke prachtige volgels als in het park stopte we en waren we bij ons guesthouse ( from Hell....)....maar daarover vertel ik de volgende keer....

Word vervolgd.... Hihi.....

  • 05 Maart 2013 - 20:51

    Zweedse Schone:

    In 2007, heeft Kandy ook mijn hart gestolen... ik weet precies wat je bedoelt. Wij gaan samen een keertje terug naar de magische stad :) Schat, bel mij als je op Adam's peak staat!

    P.s Amelie mist haar tante SAAAAAAALAAAAA en wij ook!
    Liefs,
    C.

  • 05 Maart 2013 - 22:27

    Anja:

    Wat heerlijk weer om je verhaal te lezen
    Wat balen van die 500 olifanten maar wel veel mooie
    Andere foto's ben benieuwd
    Ook naar de guesthouse from hell
    Pfff wat zal dat nou weer zijn
    Spannend hoor
    Xxxxx

  • 06 Maart 2013 - 16:31

    Marja:

    je hebt toch al heel veel olifanten gezien schatje..wat geduld in dat vogelparadijs. Zie al weer uit naar je volgende verslag! Vandaag zonder jas gegolfd met Nemo, heerlijk zacht weer. Lieverd veel plezier en rustig an relaxen, kus ook van Nemo, Mar

  • 06 Maart 2013 - 19:15

    Sara:

    Wauw Saar, wat klinkt dat allemaal super! En wat heb je Kandy mooi omschreven..heel even liep ik er ook! heerlijk!
    Snel even proberen of Skype werkt?!

    Xxxx
    Laf joe poepie<3

  • 08 Maart 2013 - 13:50

    Elle Jansen:

    Ha die Sara,
    Ik geniet van je reisverslagen en leef op die manier een beetje met je mee. Gaan er ook foto's komen?
    Ik moet even ernstig met jou praten hoor! Wil je dat nooit meer doen!!! Zo'n mooie drummer niet meer laten lopen hoor. Als je érgens spijt van hebt in je leven ( en hier spreekt een ervaringsdeskundige!) zijn het dit soort bijzondere ontmoetingen die je jezelf ontzegt omdat je op het moment dat het je overkomt bang bent voor de mogelijke gevolgen. Jammer jammer jammer. Je hoeft niet meteen te trouwen hoor. Als je maar de nodige voorzorgen treft:) Ik hoop dat je hem nog vindt..., anders blijft het een mooie droom waar je later op terug kijkt...
    Veel plezier dames en geniet, geniet, geniet.... elle

  • 10 Maart 2013 - 21:27

    Maryse:

    Lieve Saar, ik heb me slap gelachen om je olifanten verhaal!!!!
    Je schrijft zoooo leuk!!!
    Pas goed op elkaar en tot snel! Geniet geniet!!!
    XXX

  • 11 Maart 2013 - 10:48

    Wortel:

    Hoi lieverd, je hebt het erg naar je zin lees ik .
    Enne inderdaad je schrijft heel grappig.
    Voor ons echt leuk .
    doei wortel en nog bedankt voor je belletjes xxx

  • 12 Maart 2013 - 20:50

    Willy:

    Hey skat, kun je niet een leuke video of foto plaatsen op je site?
    Zouden we geweldig vinden enne ben benieuwd naar het volgende verslag.
    dag lieve oorlammeke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

sara

...

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 93665

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Machu Pichu and more mindblowing moments

06 Februari 2014 - 08 Maart 2014

My Moments in Myanmar!!

22 Februari 2013 - 23 Maart 2013

Magische klein azie: sri lanka

26 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Magica Indonesia!

24 Februari 2011 - 07 April 2011

Magisch Vietnam 2011

18 Februari 2010 - 20 Maart 2010

Magische terugkomst in Azie

18 Februari 2009 - 18 Maart 2009

Magische ontmoeting met azie

Landen bezocht: