Heerlijke dagen - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van sara noutsi - WaarBenJij.nu Heerlijke dagen - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van sara noutsi - WaarBenJij.nu

Heerlijke dagen

Door: miss Noutsi vietnam 2011

Blijf op de hoogte en volg sara

14 Maart 2011 | Vietnam, Mui Ne

hello hello!!

een schattig stadje, kleuren, lampionen, bootjes, bruggetjes en een Sara. kortom alle ingredienten voor een heerlijke tijd in hoi an... maar eerst gaan we terug naar Hue. hier waren we gebleven nadat we uit het kut busje waren gegooid.

in Hue komen we aan in een guesthouse, prima kamer en de staff erg gezellig.1 jongen bleef dan ook vragen naar een euro munt. ik dacht goh das grappig dat hij daarvan op de hoogte is in dit gat van de wereld... later bleek waarom ( hahahah t zal ook eens niet!)..de mensen hier vragen (heb nu al meerderekeren mee gemaat)erom omdat het voor heel veel waard is, ze geven aan ons als reden aan dat ze het verzamelen... en ik als domme gans...trap daar natuurlijk in...maar ik had zeniet bij me.

in Hue wilde we zo vlug mogelijk weg, want jah het was wel leuk, maar niet langer dan twee nachten.. dus we hebben besloten om een man met brommer geld te betalen om ons de hele dag rond te crossen zodat we Hue in 1 dag gezien konden hebben.. en t is gelukt en was nog leuk ook.. zo verschrikkelijk met je leven spelen in het verkeer dat je af en toe gewoon niet meer weet of je scooter nog leeft...want laten we wel wezen...ik ga toch niet achterop de scooter zitten en met mn ogen open over een kruising heen hier... nee sara doet ze dicht en laat het helemaal over zich heen komen om na een paar sec ze weer open te doen om te zien of ik er nog op zit.. whaaa...

na deze gweldige dag, heb ik een easyrider ( iemand op een motor die je van A naar B brengt ( jaja met backpack en al) genomen naar het prachtige , snoezige en vooral lieflijke Hoi An. sohtends zitten we aan het ontbijt en ik zeg nog tegen suus( we waren aan het wachten op de easyriders)..dat ik wel zo n grote motor wil die broem broem broemmmm doet. en op het moment dat ik t zeg hoor ik in de straat broemmm broemmm broemmm , lekker hard en zie ons volgende transport middel..( na de bus, trein, bus, slepperbus, fioets, scooteren boot was dus dus een hoogtepunt in de vakantie) de easyriders yeaaahhhh!! wat er door je heen gaat? : kickass!! yeaaah!! vet!! gaaf!! en niet te vergeten jippie;)

onze backpacks achterop gebonden en een sigaret in mn mond... ehh klaar om te gaan toch.. ik kreeg een goeie helm, die ongeveer 2 maten te groot was... affijn een helm voor de sier zullen we maar zeggen.. ik stap achterop en meteen voel ik me heel stoer! mensen kijken ons na en ik begin spontaan mn armen de lucht in te gooien en te roepen : I am on top of the world, this is amazing!!... zo gelijk vriendjes gemaakt met mn guide... hihi... ( af en toe heb ik in vietnam het idee dat ze me loco vinden.. maar reageren er erg leuk op... en ik denk dan bij mezelf, ik ben toch niet loco... right Gabriella? Melody? Soof?...hihi... ( och wat zullen jullie me missen zeg!! boehoee... oke we gaan weer verder... so easyrider is.. we komen langs de meest mooie uitzichten en lucht is strak blauw ( arrhh daar gaan mn luchtfoto's).. en dan naderen we de wolken pas.. haleluja wat is dit mooi zeg ( of ben ik gewoon een goede fotograaf?).. ik kan het alleen maar beschrijven in de volgende woorden ( bergen, zee uitzicht wolken waar je door heen rijd, feels like heaven)

de guide die ik had was erg relaxed en gezellig en natuurlijk drink je dan ook even op de wolken pas een goeie vietnamese thee onder het heerlijk getetter van de locals die iets willen verkopen... ze vragen hier niet of je in hun winkeltje wilt kijken.. nee het schijnt ze geen reet uit te maken wat je komt doen maar vragen gewoon BUY SOMETHING FROM ME... (even de vertaling voor Melody: wil je iets van me kopen?).. en ik schiet dan in de lah en vraag of drschoenen mag kopen... en dan kijkt ze je aan en zie je dat denbeeldige vraagteken boven dr hoofd verschijnen... en is ze helemaal klaar met je.. ach er zijn nog meer toeristen die kan lastig vallen...hihi...

ik heb trouwens een eagle in de luht gezien. wat een joekel van een ding, ik gok op een spanwijdte van 3 meter.. oke dat was ff tussendoor... we gaan weer verder met de trip.

met de easyrider zijn we om 6 uur aangekomen in mijn droomstadje van heel azie: Hoi AN! als dit de hemel is, wil ik best in god gaan geloven maar als het de hel zou moeten zijn wil ik best stout worden in mn leven om er dan te mogen wonen na mn dood...

er is een ding wat ik niet leuk vind aan hanoi... ik zal je even inlichten over wat verboden zou moeten worden in Hoi An:

je hebt bijv. een prachtig stadje HoiAn. alles is mooi en kleurrijk, de mensen vriendelijk en het straat beeld echt vietnamees... je geniet en zit rustig op een terrasje veel te vroeg een wijntje naar binnen te lurken, want jah je wilt het ultieme vakantie gevoel creeeren.. er komt een local langs die je de krant verkoopt en je bestelt erbij nog even lekker een koffie. het ultieme rust gevoel daalt op je neer en je weet dat je hier lang kunt en wilt blijven...en dan.. zomaar opeens... en totaal onverwacht.. stopt er een grote ..hele grote witte bus..( je denkt nog.. zucht mn uitzicht)en er komen ongeveer 50 veel te dikke, witte, saaie en vooral oude toeristen uit.. en dat was het begin van een heleboel toeristen die volgden in het straat beeld van dit ohhh zo mooie stadje. het is echt booming hier, zoveel toeriten caramba! maaaar het stadje blijft mijn favoriet in azie, naast Lunag prabang natuurlijk..haha!

we zijn in dit stadje die nachten gebleven en ik ben overal heen gefiets waar je maar heen kon.. local dorpjes..vissersdorpjes etc.. practig gewoon.

onze tocht gaat verder en next destination is Mui ne ( rode, witte, gele zandduinen en een grappig strand)... de rit in de sleeperbus zal 17 uur gaan duren en ik hooptevooraf echt dat diaree me niet zou treffen.. 17 uur op n wc zag ik niet zitten..letterlijk!

de reis verliep goed en zoals ik eerder in een verslag beschreef dat ik me n sardientje in een blikje voelde in de eerste sleeper was ik hier een slakje in een veel te klein huisje... met bedvlooien! lang lee de sleeper.. haha!!

aangekomen in mui ne.. hebben het vooral ff rustig aan gedaan om de volgende dag ( vandaag) naar het vissersdorp te fietsen om de ronde typische vietnamese bootjes te zien ( rondje notedopjes lijken het)... we komen aan bij een brug waar beneden aan t strandje heeeel eeel van die bootjes liggen en ik zeg tegen suus dat ik even naar beneden moet voor de perfecte foto..niet wetende dat beneden de hemel tot me zou komen!!...

ik loop naar beneden en wat zie ik daar ( de vissers legen daar hun netten na het vissen uit de zee iedere dag)... ik kijk en ik denk dat ik droom, ik kijk nog een keer en sta verstijfd... waarom zou je denken.. nou dat zal ik eens vertellen, ik ben er nu nog ondersteboven van.. ik loop en zie tussen alle dode intvisjes, ratten en krabben de meeeeest moooie schelpen die ik ooit in mijn leven heb mogen aanschouwen!! ze passen niet eens op mn hand, zo groot!! van die schelpen die je tegen je oor houd om de zee te horen!... nee echt ik werd helemaal wild en suus moest alleen maar lachen! als een echte jack russel begin ik te stuiteren en pak wat ik pakken kan... de schelpen roepen me weer, maar nu zijn het er zoveel dat ik echt niet weet waar ik moet beginnen!.. en dan zie ik zeesterren op t strand liggen.. zo groot als een bijzettafeltje.. en schelpen fel geel, blauw en paars... alsof ze geschilderd zijn...honderden...duizenden en hetgaat maar door!! aahhhhhh ...ik heb er veel gepakt, maar aangezien de invoerrechten wat betreft schelpen heb ik nu nog maar twee groten en een stuk of tien van die platte felle! ik kan mn geluk niet op, als ik ze mee naar huis kan smokkelen!

even later gaan we verder fietsen richting de baai zeg maar en ik stop ergens langs een weggetje om op suus te wachten ( en jah hoor t is weer zover) en man begint fotos met zn mobiel te maken ( de lonely planet had al gewaarschuwd dat vrouwen gefotografeerd konden worden op t strand als ze lagen te zonnen).. ik natuurlijk pissed en zeker toen de man gebaarde dat ik even maar wat moest uittrekken, op dat moment komt suus eraan en ik zeg hou ff mn fiets vast.. ik stap af en ren naar de man en grijp m bij zn arm ( nu was ik t zat!!), pak zn mobiel om te checken of ik erop stond, nee. ik schreeuw tegen m als hij me fotografeerd ik zn mobiel meeneem en hij klappen kan krijgen. in mijn woede fiets ik weg, en het enige wat ik kan bedenken: gat lekker zo!... ik word zo woedend, en dat overkomt me echt dat ik denk..deed ik dit echt?


morgen vertek in naar Ho Chi Min.. 5 uur met de bus, maar eerst s ochtends een tour geboekt naar de zanduinnen met zons opgang, moet stunning zijn! dan massage, manicure en pedicure en dan fris weer verder...

met nog drie weken te gaan zal ik nog doorreizen naar : dalat( met easyrider), Con Dao, Phu Quoc, Mekong delta en natuurlijk shoopen in ho Chi Min.
mijn volgende reis wil ik drie maanden gaan maken.. 8 weken betaald en 1 maan onbetaald aangezien mijn vaste lasten peanuts zijn haha... maargoed zover zijn we nog lang niet!

ik geniet volop en heb de tijd van mn leven. misschien kom ik nog 1 van de twee jongens tegen die met de motpr reizen die ik heb ontmoet en reis ik een stukje achterop mee.

voor jullie : werk ze, vroeg opstaan, lekker boodschappen doen en koken... ik voorlopig nog niet hihi...

@ jelmer: succes met de telling ;)... hahahahah

@ saar, bedankt voor je lieve emails

@ cil, wat n mooie buik!!! staat goed bij die nijntje in de box

@ tel en maryse, bijna mogen jullie op ilio passen

kuss en huggs saar


  • 14 Maart 2011 - 17:27

    Gabriella:

    Nee je bent niet loco... Je bent compleet gestoord ;) hahaha. Toen je met die visnetten begon wist ik gewoon dat het over schelpjes ging. Ennn heel belangrijk: waar is de Google instructie?? Geniet er nog van he XX

  • 14 Maart 2011 - 17:54

    Melody:

    Heey Sara!!!!
    Wat gaaf zeg al je verhalen, hoe je het schrijft..!!! En wat goed dat je het zo naar je zin hebt! Ben blij voor je! (behalve voor die kutbusjes dan! en het slechte tsunami nieuws..)
    en ik kan trouwens wel een beetje engels hoor, ik ben klein maar slim!!!:D:D
    en je bent geen loco idd, erger dan dat......:):):):):)
    geniet nog veel van je reis! (de tijd gaat snel he!)
    groetjes van je trotse ex-groupie !!!!!!!!!!

    ps. ronde bootjes....?! dat vaart toch helemaal niet handig??
    pps. sapa is idd heel mooi.. heb ook op google gekeken XD

  • 16 Maart 2011 - 05:32

    Sara Noutsi:

    Ps: google ff: vietnamees bootje

    ( rond)

    speciaal voor gabbie.. ;)

  • 16 Maart 2011 - 05:34

    Noutsi:

    Ps2: gab, je krijgt de groeten van een gele schelp, heb ik mee op n terrasje gezeten! Vis gegeten, vond ie niet leuk was zn broertje die uit n andere schelp kwam bleek later.. Maar zoo lekker!!


  • 19 Maart 2011 - 08:17

    Wil:

    Hoi lieverd, ben blij dat je zo geniet.
    ben wel een beetje jaloers. lijkt me heerlijk om zo lekker in de natuur te zijn. veel plezier nog he! veel kussssssssss wortel

  • 22 Maart 2011 - 10:26

    Nor1:

    Heey Sara!! zo leuk om je verhalen weer te lezen, hahaha! :D Toppie dat je zo heerlijk aan het genieten bent daar in Vietnam!! Prachtig is Hoi An nie? En wat vet cool van die easyriders! haha, sigaretje in je mond..haha, realaaaxed!! Anyways, ik blijf je volgen! Zit sindskort weer in NL en nu is het mijn beurt om jaloers andermans reisverhalen te lezen ;)
    Geniet, geniet en geniet er met volle teugen van :D :D ook een beetje voor mij, i miss Asia :(

  • 22 Maart 2011 - 11:47

    Saartje:

    Noreen!!!
    Ben je in nederland? * schokkende blik* na al die jaren reizen??? Hoezo? We kunnen wel een meet up doen als ik terug ben?!!

    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sara

...

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 93729

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Machu Pichu and more mindblowing moments

06 Februari 2014 - 08 Maart 2014

My Moments in Myanmar!!

22 Februari 2013 - 23 Maart 2013

Magische klein azie: sri lanka

26 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Magica Indonesia!

24 Februari 2011 - 07 April 2011

Magisch Vietnam 2011

18 Februari 2010 - 20 Maart 2010

Magische terugkomst in Azie

18 Februari 2009 - 18 Maart 2009

Magische ontmoeting met azie

Landen bezocht: