Daaag Loas...Hallo Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van sara noutsi - WaarBenJij.nu Daaag Loas...Hallo Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van sara noutsi - WaarBenJij.nu

Daaag Loas...Hallo Cambodja

Door: noutsi

Blijf op de hoogte en volg sara

03 Maart 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Heee Volkies!!!

U missed me right? haha wat ben ik een bofkontje(yup tje)...zit hier heerlijk op gratis internet in een mega complex dat pas bestaat vanaf afgelopen januari, met zwembad...airco.. en bedden zooo groot dat mijn kontje erin past!! dusssss....:) this is Heaven...

er is best veel gebeurt zins de afgelopen keer dat ik jullie schreef, nou eigenlijk loop ik gewoon achter(ik achter lopen?? jaaa alles gaat hier 10 keer rustiger he duhuh) misschien iets voor de mensen die toch hun Norm niet halen...uche ange...uche liek..valt niemand op dan joh...

maare ik zal jullie even deel laten nemen vanb mijn belevenissen de laatstse daagjes...

na de gibbon zijn we door gereisd naar Luang Prabang.. om daar drie daagjes te relaxen en de buurt te verkennen... heerlijk op een Slowboat twee dagen lang over Mekong Rivier, ik heb nog niet eerder zo een mooie rivier gezien...overal mensen die vissen, waterbuffels in het water...(water...waterbuffel...waterbuffel in water ...snappiej)...als je de fotos ziet, snap je wat ik bedoel.

je komt dan in een klein, schattig stadje aan... kleine mensjes...geurende etenswaren overal op straat... spugende mensen..of eigenlijk roggelende mensen(en als ik ergens mijn bord met eten voor in de prullenbak gooi...)...maar dat roggelen is hier dus erg normaal...nou ik proberen:...ghuuu ghuuuu tuuuuwww ...op mijn teen... ach teen ook weer schoon...en gellof Nouts die was vies...

we hebben hier heerlijk pedicure gedaan en massages...
de mensen in dit dorp/stad zijn erg vriendelijk en het vervelendste dat ik kan noemen aan de Laotianen is dat ze vreselijk lief en onderdanig overkomen...twee handen tegen elkaar op de borst en buigen...je zou dan bijna zeggen... blijf staan en doe niet zo!! ik word er erg ongemakkelijk van merk ik. natuurlijk went het wel... ohhh over wennen gesproken...afdingen!!!wat een giller... ik ben echt heel goed man!!
maar even terug komend op de mensen... ze zijn zijn erg knap hier, vooral die kleine kindjes...het land komt erg erg arm over, maar tegelijkertijd zie je aan de mensen in de dorpjes(waar veel van het land uit betstaatdat ze hiermee heel erg gellukkig zijn...ze hebben alles joh..ik vraag me af of ze zouden willen ruilen als ik het aanbood...ik zou zeker willen ruilen.
de kinderen hebben de grootste lol met een stuk plastic op je hand omhoog gooien, en weer opvangen op de hand en weer omhoog...wie het s geen Bart Smit...Intertoys..ik heb zelfs in Laos op de boot een jongetje van ik denk 2, 5 jaar oud met een vlijmscherp mes zien hakken in een fles... is hier heel gewoon...en dat besef ik dat wij in Nederland zo bekrompen zijn over bepaalde dingen, en vraag ik me heel stilletjes af of wij niet degene die zijn doorgeslagen in veel dingen...maar die gedachten moet je ook weer loslaten...

nadat we een paar dagen in Luang Prabang hebben we besloten dat we naar Cambodja willen vliegen, voor het bizarre bedrag van 200 euro...dit in verband met tijdsnood, en maandag zijn we naar SR gevlogen... in een Proppelor vliegtuig waarvan wij alle drie dachten dat dit ons laatste ritje zou zijn.. erpaste precies 80 mensen in en ik huilde al bijna voordat het ding van de grond was...

wonder boven wonder lande dat stomme ding netjes aan de grond...maar als ik je vertel dat je security check een bandje was waarop je zelf je bagage moest doorduwen omdat de band niet werkte...en dat de incheck balie nog armoediger was dan een inpak tafel van een supermarkt...en dat de wachtruimte voor het vliegtuig een kippenhok was...dat begrijp je denk ik wel dat de tranen in mijn oogjes stonden...

mijn eerste indruk van Cambodja is erg vertroebeld, want hier in de stad staan zoveel nieuwe grote hotel complexen...het lijkt Waikiki wel man!! het echte beeld(arm land met heel veel mensen die door mijnen-bommen leden maten missen, en dus niet kunnen werken en daardoor bedelen...)zie je niet meteen...ik ben erg geschrokken van de hoeveel heid mensen hier dat erg arm is...en zittenmet hun spulkletjes naast die enorme toeristenhuizen...hetgeen wij in stand houden(incl. ikke hoor)

verder geniet ik met volle teugen, en het besef van tijd en dag ben ik 10 dagen geleden al kwijtgeraakt.

ik ga nu heerlijk genieten van een douche, en dan in mijn bedje liggen slapen... de rest slaapt al denk ik haha..lekker rustig hihi

ik wens jullie allemaal een fijne werkdag morgen en tot vlug

xxxxx

  • 03 Maart 2009 - 15:00

    Saar:

    geweldig!!!
    ik moet weg...beetje haast...jaja dat gaat hier gewoon nog hetzelfde hoor!
    XXXX
    ik schrijf later nog ff een mail!!
    XX

  • 03 Maart 2009 - 15:23

    Wilma:

    GRRRR...... ik ben jaloers op je!!! :) Geniet er lekker van meid, heel veel plezier!!

    Dikke kus
    Wilma XXX

  • 03 Maart 2009 - 16:44

    Angelique:

    Ik mis jou ook hoor,coachs.
    Maar zou toch niet met je willen ruilen,vind je verhalen geweldig...
    Geniet jij maar lkkr....

  • 03 Maart 2009 - 19:33

    Marja:

    Hoi lieve saar, ik heb genoten van je beschrijving van jullie avonturen en ik leef met jullie mee. nee, nu kun je nooit meer bang zijn van onze hollandse spinnetjes in hun prachtige webben. het wordt hier een beetje voorjaar met crocussen en sneeuwklokjes. wat fijn dat jullie het zo te gek hebben en zoveel zien. Dikke kus ook voor Tol en Cil, Marja

  • 04 Maart 2009 - 09:08

    Ikzelf Haha:

    @ saar, heb niks geks voorbij zien komen?

    kus noutsi

  • 04 Maart 2009 - 11:47

    Martijn:

    Wat? Heb je Vang Vieng, Vientiane en het Zuiden overgeslagen??? ;-) Wel begrijpelijk als je ook nog naar Vietnam wilt.. We zijn dus toch nog op hetzelfde moment in dezelfde plaats geweest (ik zit al 3 dagen in Siem Reap en vertrek morgen). Nog een fijne reis en ik blijf je blog nog even volgen. Ciao!

  • 06 Maart 2009 - 14:24

    Petra:

    Lieve schat blijf genieten!!!!!!!!!!!!!!

  • 09 Maart 2009 - 08:54

    Telly:

    Hai Saar!!
    Heb je het leuk daar aan de andere kant van de wereld?
    Je schrijft erg leuk vindt ik.
    Blijf schrijven en wij volgen wel

  • 09 Maart 2009 - 09:19

    Noutsi:

    TELLY!!!

    van harte met Willy!!!

    en thanks ;)...dikste kus aan Philine en Noor

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sara

...

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 93795

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Machu Pichu and more mindblowing moments

06 Februari 2014 - 08 Maart 2014

My Moments in Myanmar!!

22 Februari 2013 - 23 Maart 2013

Magische klein azie: sri lanka

26 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Magica Indonesia!

24 Februari 2011 - 07 April 2011

Magisch Vietnam 2011

18 Februari 2010 - 20 Maart 2010

Magische terugkomst in Azie

18 Februari 2009 - 18 Maart 2009

Magische ontmoeting met azie

Landen bezocht: