Mindfullniss... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van sara noutsi - WaarBenJij.nu Mindfullniss... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van sara noutsi - WaarBenJij.nu

Mindfullniss...

Door: Noutsi

Blijf op de hoogte en volg sara

25 Februari 2010 | Thailand, Chiang Mai

heeej houwdie doewieee !!

ik zal jullie zeggen dat ik er eindelijk achter ben dat JULLIE werken en ik VRIJ ben en dat is een heerlijk gevoel!!

ik stuiter af en toe nog heen en weer maar het word al minder hoor!

ik heb idd bijna geen tijd voor mezelf, kom hier mensen tegen die ik in bangkok heb ontmoet en gezellig mee de hort op ga en gister avond ben ik met twee ned meiden wat wezen drinken en we gaan vrijdag naar de golden triangle in chiang Rai samen! erg gezellig... daarnaast loop ik de hele tijd Emily tegen het lijf, waar ik erg mee kan lachen.. we hebben samen zelfs een plan bedacht om een baby tiger mee te smokkelen over de grens.. dan moet ie niet ouder zijn dan 3 maanden anders is hij te grootvoor mijn tas, hij moet eten hebben...baby's (weer een ander gesprek die we erbij haalden over huilende babies in haar guesthuis en hoe vervelend dat is)

;)..hij moet ook boodschapjes kunnen halen in ned.. dat leren we hem...(een koala zou dat niet kunnen want die valt steeds in slaap en dan denk je waar blijft ie nou? en dan ligt hij te slapen op de straat en moet je je koala bellen omdat hij wakker moet worden omdat je op de boodschappen zit te wachten...een pinguin kan dit wel :))...). ...en zo hebben wij een ontsnappings plan voor een baby tiger uit gedoktert..zal jullie de rest besparen!!

ik wil jullie graag meenemen naar de meditatieles die ik heb gevolgd samen met Matilda in een tempel...

ik vond in mijn Lonely P een stuk over meditatie en dat je dit kunt doen in een tempel. nou heb ik dit al eerder eens willen doen en dacht...dit is gaaf!! Toen liep ik tegen Matilda aan op het terras van mijn G House..en na een tijdje praten vertelde ze dat ze dat graag wilde doen maar dan niet alleen..

ik ook niet dus 1+1=2 en dus niet alleeen(MELODIEEE!!!) ;)

we liepen naar die tempel en werden tegen over twee monnikken gezet aan een tafel. (ik dacht nog die zien er lekker uit!...nee echt... scheur die oranje jurk af en... ;)) haha... affijn we gaan verder...

we kregen ongeveer een uur om vragen te stellen aan deze mannen, en zij aan ons. daar kwam ik dan:

what do you do all day ?
Ik sta op om 4 uur, bid tot boeddha, dan doen ze wat klusjes rond en in de tempel, dan gaan ze eten verzamelen in de straten(pindapata), dan gaan ze eten (1 maaltijd per dag), dan sommigen naar school om engels te leren, anderen gaan dan klusjes doen. s avonds gaan ze mediteren. (ze dragen geen gelnagels hoor mel!!) :)

ik heb nog wat andere vragen gesteld die ik toch wel graag wilde weten en als een keer de tijd voor was dan was het nu wel.. Dragen jullie ondergoed? Nee.. en terwijl andere mensen er om begonnen te lachen vond mijn monnik het een hele leuke vraag (pfff gelukkig).. ik vroeg hen ook of ze vrouwen mochten aanraken en of ze de rest van hun leven monnik wilde blijven. zij vertelde dat ze niet wisten of ze de rest van hun leven monnik wilde blijven, en dat ze geen vrouwen mochten aanraken... maar ook dat ze geen behoefte aan sex hadden..(gwenny!!zou nooit monnik kunnen worden had ik al meteen door... ps groetjes aan appiej!)

nadat ik ze al mijn vragen heb laten beantwoordn gingen we naar binnen in de tempel, en kregen we een les in mediteren. ik kan je vertellen dat als je ooit naar thailand of ergens in Azie gaat je zeker een keer zou moeten mediteren in een tempel, dat is erg bijzonder ofzo..

ik moest gaan zitten in een kleermakers zit, met mijn handen als een kommetje voor in mijn schoot(rechts over linker hand). vervolgens begint de monnik te vertellen dat je je bewust moet gaan worden van je eigen lichaam... ervaar je lichaam, voel je ademhaling, ontdek dat je je ademhaling voelt... en dit soort zinnen. (voor mijn staat een levensgrote Boeddha van goud en aan weerskanten de prachtige muren van deze grote tempel)..

we hebben 1 uur gemediteerd ongeveer en erna vond ik dit wel heel erg fijn.. het voelt alsof je jezelf een soort van aandacht geef in de zin van... het is zoals het is, ik ben zoals ik ben, ik denk wat ik denk, ik doe wat ik doe...en dat is zo en dat is goed( of fijn of ...) ... en dat is wat ik ook sterk merk aan veel reizigers ook zo denken.. ze laten je compleet in je waarde en of je nou dik bent of dun, je stinkt of lekker ruikt( ik ruik natuurlijk heeerlijk)... het maakt niet uit... en zo kreeg ik een glossy in mijn handen van een meisjes die het had gelezen en over had... en dan word je ineens weer even gesleurd naar die vreselijke commerciele uiterlijk vertoon bende .. gatver... ik bedoel ik verzorg mezelf graag en zie er ook graag lekker en leuk uit (hihi)... maar het is zo over de top... je mag maar niks mankeren en altijd streven naar het beste... FUCK.. hier is dat niet, misschien ga ik een paar dagen bij de monniken leven om nog meer te weten te komen over mediteren en hun bestaan in onze wereld. ik vond dit een geweldige ervaring!! ( en saar ik zoek me rot naar een roze meditatie kleed, ze zijn hier erg mooi, maar niet roze)..

ik ben trouwens de volgende naar de tiger kingdom geweest. en dat was kan ik je vertellen een geweldige ervaring in tegen stelling tot die vreselijk tigertemple in bangkok.

ik ben in een hele grote kooi gegaan met twee kleine tigers van 5 maanden oud! ( ken je die schattige tekenfilm de lion king??) dit was geen leeuw maar hij zag er net zo lief uit als die simba... ik smelt nog als ik eraan denk. ik heb met hem neus aan neus gezeten, geaaid over zn buikje, naast m gelegen... noem maar op...het is eigenlijk heel erg fijn om deze grote katachtige om je heen te hebben zonder bescherming van een hek, of een man met stok. ze waren zooo leuk dat ik meteen terug moest denken aan het smokkel verhaal van tijgers hahaha. ik was alleen en er was nieand die foto's kon nemen van mij, dus heb ik daar voor een fotograaf betaald, en heb ik nu wel 50 foto's van mij en die tijgertjes!.. ze hebben van die veel te grote voetjes en van die veel te grote oortjes... ohhhwww.. maar ilio is ook oke hoor!! :) :) :)

jaa ik doe hier heeel veel (datvoelt ook mijn portomonee)... maar who cares..ik heb plezier, en ik zie wel waar ik ga en wat ik zal doen. ik ga waarscijnlijk geen acht weken maar 4 (dat is ook een fantastische reis)... want ik vinbd het toch wel erg lang en 4 weken is ook te vet toch!

ik reis morgen naar chiang Rai naar de andere twee meiden en dan gaan we naar de golden triangle met zn drieen, daar heb ik erg veel zin!!

nog even een paar kleine zinnetjes aan een aantal van jullie die ik in mijn hoofd heb

Cil (mooie schoonzus): rust goed uit en zorg dat weer goed hersteld.. iedere keer als ik een vieze onderbroek in mijn backpack stop denk ik aan jou whahahaaaaaaaa...

Saar ( bestie for ever): ik zoek me rot naar een mooi meditatie kleed voor je... het is een missie op zich maar ik hoop dat het gaat lukken... want dan kun njij lekker medteren op een mooi kleed! dat verdien jij!

Tolly:

weet je nog dat ik ziek was van lemon grass vorige jaar die geur? ik heb eergisteren een restaurant moeten verlaten om te kokhalzen buiten want ik had een viskoekje ofzo met lemongrass erin.. (nog steeds niet eroverheen blijkbaar)... dus jaa ik eet europees!

Melody, erin en Sofia:

keep up the good work ik denk er veel aan hoe jullie knechtjes ploeteren op die mooie afdeling(?)... ben nog steeds erg trots op mijn groupies

Ilio: (saar moet jij dus ff aan m vetrellen he):

niet op mijn bed plassen en poepen in de keuken ofzo. ik neem een wel een lekker blikje vis voor je mee!

Philine en Noor:

hoe gaat het in jullie stickerboek? heeft Noor al alle kikkers gezoend? en vergeet niet...als je een klusje doet voor papa en mama dan krijg je een paar stickers voor in e kikkerkoning boek.

telly:

ruim ff mijn huis op voor als ik terug ben! ;)

maryse:

lieverd bedankt voor alle lieve oppeppende berichtjes dankje sloerie

Gwenny:

HOER

Daan:

hoe gaat met je baby? en met je?
ik hoop dat de laatste loodjes goed gaan en ik kan niet wachten om op kraamvisite te komen!! zorg goed voor jezelf.

Melody:

stop met roken en bijten!!! ik zie t wel!! ;)

  • 26 Februari 2010 - 09:44

    Miss PINK Apple:

    DIKSTE KUS!!
    ZOOOOOO TROTS OP JOU!! KANJER!!

  • 26 Februari 2010 - 09:47

    ILIO:

    Ik heb lekker niet op je bed geplast, ik doe het netjes in de tuin van de buurvrouw of in de kattenbak :)
    MMMMH lekker visje....doe mij maar een makreel :)
    SPIN SPIN SPIN (geluid dat ik het naar mijn zin heb)

  • 26 Februari 2010 - 13:04

    Marja:

    je klimt behoorlijk in de pen, leuk om je te volgen hoor.
    mediteren bij de monniken ja dat lijkt me wel wat voor een tijdje.ik merk dat je wat rustiger wordt dat is mooi. ik heb net geboekt voor la palma waar ik een weekje ga wandelen en de vulkanen ga uitchecken, ik zal aan je denken onderweg, ik ga vrijdag! is de gouden driehoek niet erg van de genotsmiddelen? pas maar op.
    take it easy liefje xxMarja

  • 26 Februari 2010 - 15:23

    Gwennie:

    slut :-P

    xxx

  • 26 Februari 2010 - 16:53

    Stefan:

    Ok. Deze was dus echt iets te lang:P

    Voel me wel gekwetst dat je niks voor mij onderaan heb gezet:(

  • 27 Februari 2010 - 08:34

    Telly:

    He Saar,

    Klinkt allemaal erg leuk.. moet ik toch ook maar eens gaan doen.
    ik zal trouwens je huis even onder poepen.....ha ha ha
    groetjes

  • 27 Februari 2010 - 09:40

    Tol:

    Hoi Saar,
    Is prima, ik zal ff kijken,

    gr Tol

  • 28 Februari 2010 - 07:51

    Iliooootje:

    Saar!! Het is hier constant aan het regenen!! Wat moet ik nou?! Ik mag van mijn oppas niet altijd naar buiten omdat ik anders nat word! En oooh ja soms lukt het haar pas na een half uur om de deur open te krijgen...gelukkig geeft ze niet snel op! En de buuf heeft mij al een keer fijn droog gemaakt na een stortbui!
    Ps ik geniet wel van de fijne knuffels van mijn oppas :)

  • 28 Februari 2010 - 09:29

    Wil:

    ga maar niet naar zee coctails lurken .r is een tsunami(zeebeving)overal zo'n beetje geloof ik.ha ha ha.
    sorry voor t slechte advies vorige keer

  • 02 Maart 2010 - 15:27

    Vnbd:

    leuk, denk aan jou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sara

...

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 93771

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Machu Pichu and more mindblowing moments

06 Februari 2014 - 08 Maart 2014

My Moments in Myanmar!!

22 Februari 2013 - 23 Maart 2013

Magische klein azie: sri lanka

26 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Magica Indonesia!

24 Februari 2011 - 07 April 2011

Magisch Vietnam 2011

18 Februari 2010 - 20 Maart 2010

Magische terugkomst in Azie

18 Februari 2009 - 18 Maart 2009

Magische ontmoeting met azie

Landen bezocht: