hello indonesia! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van sara noutsi - WaarBenJij.nu hello indonesia! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van sara noutsi - WaarBenJij.nu

hello indonesia!

Door: Snouts

Blijf op de hoogte en volg sara

28 Februari 2012 | Indonesië, Bandung

hallo allemaal, hier dan mijn eerste reisverslag vanuit het magische indonesie!... het weer is heerlijk warm met regelmatig een shower van regen en onweer... en toch 30 graden... hoe lekker is dat!.. afgelopen zondag vertrokken naar schiphol om daar mijn reisgenootje te ontmoeten!.. daar zaten we dan in het verlaten schiphol.. hoe leuk is dat!.. een mensen in de rij van fox reizen ofzo en twee meiden die met een backpack ertussen staan haha.. zullen wij de enige zijn?..nou daar lijkt t wel op als ik nu zoek naar backpackers...
eenmaal ingechecked heb ik me gestort op een heerlijke koffie in een van de verlaten restaurantjes.. toch best saai om s ochtends vroeg in zo n hal te hangen.. dan maar ff roken!... en roken en roken... want de komende 16 uur rookt sara niet. 9 uur... boarding time! hehe.. t vliegtuig gaat dicht en de helft van de stoelen zijn leeg.. hoe weird.. en ook het vliegtuig is een heel stuk kleiner dan de boeing 747 die naar bangkok vliegt!.. t voelt aan of ik een citytrip naar Rome ga doen ofzo.. maar niks is minder waar... ik kom na 16 hele lange uren in Java.. en besef me dat iedereen naar de Visa on Arrival moet.. dus met onder mn ene arm mn reisgenoot en op mn rug mn backpack ren ik naar de desk en ja hoor we zijn een van eerste en dus ook binnen een paar minuten klaar!... oefening baart kunst zullen we maar zeggen!.. we lopen het vliegveld uit en ik voel me helemaal thuis!... ja ook hier ruikt het naar azie.. en ja ook hier ruik ik binnen 5 minuten naar een backpacker die beplakt van zweet is en achterstalig verzorging heeft.. met mn haren in een vette staart en mn kleding volledig aan mn lichaam beplakt baan ik me een weg met nog steeds mijn reisgenoot onder mn arm naar de taxi!.. op naar Bogor.. de Botanische tuinen!.. mijn eerste blog heb ik nog gehoopt dat we geen nare dingen mee zullen maken en nu mag ik mn meteen opvolgende blog het tegenovergestelde gaan typen...

de taxirit from hell (neem nog ff een glas cola en ga er lekker voor zitten):

sara en genoot stappen in taxi.. de meest betrouwbare volgens het internet.. hallo taxichauffeur! brengt u me veilig naar Bogor??...dat heeft ie denk ik niet begrepen...

eenmaal weggereden bij het vliegveld genieten we van de mooie natuur en ik verbaas me over het feit dat ze hier best netjes rijden.. in tegenstelling tot veel andere landen in azie.. het kan dus wel!.. de chauffeur spreekt geen woord engels en dus besluit ik mn mond te houden en als een kasplantje op de achterbank stil te wezen.. de chauffeur maakt af en toe een beweging met zn hand naar zn achterhoofd... tja das niet raar en schenk er dus geen aandacht aan.. kilometers verder valt het mij op dat deze meneer steeds vaker naar zn hoofd grijpt.. en ik wil nog lachend tegen genootje zeggen: goh het lijkt wel of hij een tik heeft, maar lekker boeiend om te melden dus ik houdt wijzelijk mijn modndje om vervolgens weer dat kasplantje na te bootsen... op een gegeven moment zegt Carol (genootje) dat het helemaal nhiet goed gaat met de beste man... ik kijk in de spiegel en zie dat de man zn ogen wegdraaien zn oogkassen in en op t punt staat om niet meer wakker te worden ( moet je voorstellen dat je op je eerste vakantiedag heerlijk wilt gaan genieten en boven alles ongedeerd wilt aankomen in je eerste stad).. tegelijk schreeuwen we naar de man of het wel goed gaat en we grijpen m bij zn arm! de auto maakte al de beweging naar de zijkant van de weg en ik stond in de start blokken om over de man heen te duiken om het stuur over te nemen...hij schrikt wakker, maar eigenlijk niet helder bij kennis.. hij heeft geen idee dat hij zojuist is weggezakt en zit suf achter het stuur.
carol en ik spreken af dat we over de man heen duiken als het weer gebeurd. je moet je voorstellen dat je midden op n grote snelweg zit en de man 100 rijd.. hij begrijpt ons niet dus hoe stop je dan een auto om er vervolgens nooit meer in te stappen... ik heb geen idee haha! bevend van angst houden we man in de gaten die nog steeds naar zn hoofd grijpt.. gelukkig worden we 5 minuten later afgezet en hebben deze taxi kunnen verlaten...
we zijn in Bogor aangekomen en zien een leuke Homestay.. inchecken! gezellig bij de mensen thuis.. back to basic again!.. ik kom er al vlug achter dat er gewoon geen touristen zijn.. en dat terwijl azie normaal vol loopt met backpackers... vreemd.. zitten we wel in het goede deel of heb ik weer eens een wrong turn gemaakt.. zou niet de eerste keer zijn dat ik, hoe erg ik mn best ook doe zelfstandig te zijn, weer de verkeerde kant oploop.
ik voel me niet prettig in de stad en moet mezelf er echt toezetten om de hort op te gaan.. op naar de botanische tuinen... daar word ik aangesproken: hallo!!.. huh?! en weer Hallo!!.. ik draai me om staat er een mannetje dat tot mn middel komt.. alles goed zegt ie?.. en ineens valt het kwartje/euro/Rupiah/: veel mensen spreken hier natuurlijk nederlands duhuh!!!.. ( ff voor gab, mel, Soof en angelique: google ff geschiedenis indonesie).. echt overal spreken ze natuurlijk nederlands... hoe leuk is dat!... affijn wij die tuinen in, moesten de mooiste van azie zijn: of het was een wrong turn again van me ( nee dat was het niet hoor haha) of ik heb andere normen van mooie mooie tuinen... wat een lelijke tuin! hihi.. heb er overigens wel veel vleermuizen gezien zo groot als mn arm!.. oke bye!! dat was de druppel.. en weg gaat noutsi op naar de gore grote straat..daar komen we op een gegeven moment een local guide tegen die vrij was en wilde ons graag de local village laten zien.. wij mee... jezus wat gaaf!! een fantastisch dorp waar de locals leven... echt het echte Bogor! na 2 uur rond te hebben gelopen en echt een enorm leuke middag te hebben gehad hebben we met de man nog een drankje gedaan.. hierna gingen we terug naar de homestay waar we een hele leuke meid ontmoet hebben uit de VS.. met haar hebben we heerlijk gegeten.. nou ja ik heb een poging gedaan. ik dacht ik begin veilig: thaise spicy rice in een ananas... dat kan ik aan denk ik bij mezelf.. en ik bestel dat leuke ding met rijst erin.. ( spicy betekent spicy en dat had ik kunnen weten, ben al drie keer in thailand geweest hihi).. een prachtige ananas word me voorgeschoteld en ik neem vol goede moed een flinke hap( meaning een lepel vol met een kop erop).. 1..2..3..seconde later kijk ik carol aan die meteen doorheeft dat er iets niet goed is hahhahahha... SPICYYYYYYYYYY.... OMG!!... hoe liep dit af? A. ik heb 30 minuten in de fik gestaan en een halve kom suiker naar binnen gewerkt om het te sussen en B. heb maar een bordje patat besteld om toch iets te eten. wat n giller!
na een hele gezellige avond met een heerlijke shower of rain en af en toe de Moskee vol gezang in de verte zijn lekker ons bedje ingedoken. ik doe mn ipod in maar ben letterlijk al vertrokken voordat ik m aan heb gezet! wat een heerlijke dag was dit, en dit is pas de eerste!! de volgende dag zijn we met de man van de homestay naar de countryside gegaan en naar de theeplantages en naar de poppenmaker.. en dag vol gezelligheid en lol.. die aziaten hebben echt humor en ook hier in indonesie hahaha... en noutsi likes it a lot!.. nu net aangekomen in bandung.. morgen naar de hot springs, vulcano en een mooi meer.. weer n leuke dag!.. het is een prachtig mooi land en ondanks dat we nu in een niet zo leuke stad zitten zal de volgende bestemming geweldig worden: de borubudur!!.. fietsen door de sawas.. leuk stadcentrum... jaaa dat word fun!
ik ga ff lekker roken en relaxen en dan hup naar bed, moet morgen ochtend om 6.00 uur mn trein kaartje gaan kopen voor de volgende dag.. hoe bedoel ik moet ik vroeger op dan in nederland hihihi... tot de volgende keer. kus uit het prachtige Java!!

  • 28 Februari 2012 - 17:08

    Angelique:

    O heerlijk..Jij moet al je verhalen in een boek gaan zetten,heerlijk om te lezen hoe jij t beleeft/verteld..
    Nou ik hou t in de gaten,meer schrijvennnnn.
    kus Angelique

  • 28 Februari 2012 - 17:43

    Suzanne:

    Hey Saartje,

    Hier je reisgenootje van vorig jaar. Ook ik hou jouw blogs in de gaten hoor! Erg leuk om te lezen weer. Zo ben ik er toch een beetje bij haha. Ben erg benieuwd naar je verhalen in Indonesie. Vooral omdat ik er zelf een paar jaar geleden ook ben geweest en de plaatsnamen die je beschrijft komen mij bekend voor. Wat eng moet dat zijn geweest in die auto met die man die onwel/in slaap viel. Gelukkig maar dat het goed af liep. Het zal je tochf gebeuren op je eerste welverdiende vakantiedag daar.... Nou, meid maak er een toffe reis van en geniet van al het moois wat er op je pad gaat komen!! X Suzanne

  • 28 Februari 2012 - 19:21

    Willy:

    oh wat heerlijk 30 graden.Hoop dat je veel plezier zult hebben met je reisgenootje. Waarom bel ik altijd op het verkeerde moment? Ik had je nl een paar dagen eerder gebeld maar je was in gesprek. Maak een mooi videootje of foto en stuur t naar mijn email. vind ik tof. hou van je hoor.veel. stoer zusie. groetjes ook aan iedereen die dit leest,marja, peet en ruudje en kakkerlakken,tel marys en phline en noor,tol en cil en Amelie.
    en ook groetjes van amir.KUS

  • 28 Februari 2012 - 19:45

    Harold.:

    Top verhaal saar.. Goed te lezen dat je nog leeft na je taxi-avontuur. (Welkom op Java!!).

  • 28 Februari 2012 - 19:55

    Anja :

    Jezus je had het gewoon niet na kunnen vertellen wat een leippo nou ik geniet weer van je schrijfwerk heerlijk geniet moppie en kijk uit natuurlijk met je genootje dikke kus xxxx

  • 28 Februari 2012 - 22:37

    Hans:

    een goed begin ...

  • 29 Februari 2012 - 12:56

    Korak:

    Wat een boeiend verhaal en mooi geschreven! In een ruk doorgelezen! BTW roken?!? Verheug me op volgende verslag! LOL

  • 29 Februari 2012 - 14:59

    Tol:

    Hoi `Saar,

    Goed om te horen dat je weer helemaal goed aangekomen bent dit jaar :-)

    We zijn jaloers hoor!

    Geniet lekker daar en ik heb hier nog een tip voor je als je op bali komt.

    Het dorp ubud is echt heel mooi, heel veel kunstenaars, mooie yoga hotels waar je tussen de wasas heerlijk kunt relaxen en zwemmen. Het schijnt dat je daar fietsen kunt huren en naar omringende dorpen kunt fietsen in een beelschone natuur (sawas).

    kijk maar even o Ubud

    gr Tol

  • 29 Februari 2012 - 19:02

    Nor1:

    Hi Saar!! Wat superleuk om je eerste verslagje weer te lezen. En meteen ook een "avontuurlijk" begin. Gelukkig met een happy ending ;) Maar top dat je aan het genieten bent van de gordel van Smaragd :) !! Ik geniet met je mee hoor (onder werktijd nota bene!!) . Ben benieuwd naar je foto's ook! xx ps. rendang en nasi goreng is definitely safe, haha!

  • 01 Maart 2012 - 09:57

    Zweedse Schoonzus :

    Dan ben je dan in JAVA...leuke avonturen al meegemaakt..behalve de chauffeur dan :) Ben benieuwd over de mooie treinreis dat je nu maak - dus snel ff schrijven hoor!

  • 02 Maart 2012 - 09:07

    Tol:

    WWw.bungapermai.nl

  • 04 Maart 2012 - 16:40

    Suraaiiiii:

    oke dit verhaal heb ik al 2x gelezen..erg leuk wacht vol smacht op de volgende xx

  • 05 Maart 2012 - 14:50

    Tol:

    ik ook.....

  • 07 Maart 2012 - 14:11

    Marja:

    Lieve schat, wat een avonturen en wat fijn van je te horen.
    Ik ben net terug uit Egypte. indrukwekkende Sinai woestijn! bergen en canyons in prachtige kleuren en onder water ook! een andere wereld!
    genoten, tophotel vlak aan zee, goed eten. wauw!
    blijf jou lekker volgen, take care en geniet! kusssiess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

sara

...

Actief sinds 13 Feb. 2009
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 93814

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Oktober 2016

Machu Pichu and more mindblowing moments

06 Februari 2014 - 08 Maart 2014

My Moments in Myanmar!!

22 Februari 2013 - 23 Maart 2013

Magische klein azie: sri lanka

26 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Magica Indonesia!

24 Februari 2011 - 07 April 2011

Magisch Vietnam 2011

18 Februari 2010 - 20 Maart 2010

Magische terugkomst in Azie

18 Februari 2009 - 18 Maart 2009

Magische ontmoeting met azie

Landen bezocht: